Installation af lampeudtag med stik efter ralæ? bromannBLK 26 07-05-2021 17:59 Hej!Jeg er usikker på om jeg kan (uden at noget på længere sigt går galt), køre ledningen fra "kassen" direkte ind i udtaget med lampestik... Håber i kan hjælpe :)) 9 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ev elmand 30536 7480 07-05-2021 22:18 Det kan man godt, men det kan ofte være svært at få det på plads. Især når PL dåsen er placeret så lovlig som her. ( langt nede) Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
bromannBLK Trådstarter 26 07-05-2021 23:29 S. Fabrin skrev den 07-05-2021 22:28:57Hvad laver "kassen" og kan den ikke undværes? Jamen det er jo præcis det jeg ikke aner :P
S. Fabrin 19657 4400 07-05-2021 23:44 Relæet er et kiprelæ. Har du flere steder, hvor lyset bliver tændt og slukket fra? Det ser ud til, at der enten er mindst to lampesteder, der bliver tændt samme sted, eller der er en korrespondancetænding. fase
bromannBLK Trådstarter 26 07-05-2021 23:56 S. Fabrin skrev den 07-05-2021 23:44:53Relæet er et kiprelæ. Har du flere steder, hvor lyset bliver tændt og slukket fra? Det ser ud til, at der enten er mindst to lampesteder, der bliver tændt samme sted, eller der er en korrespondancetænding. Yes der er 2 steder hvor det kan tændes Annonce
S. Fabrin 19657 4400 08-05-2021 00:10 Afbryderne på de to steder virker så som et tryk til at tænde og et tryk til at slukke. Har du mulighed for at skrue afbryderne løse og tage et billede af bagsiden, så vi kan se hvor mange ledninger der i afbryderne? fase
S. Fabrin 19657 4400 08-05-2021 23:20 Det ser ud som om tændingen er lavet til kiprelæ. Prøv om du kan få relæet lidt længere op i dåsen, evt må du skifte det ud med et lidt mindre, så der bliver plads til et lampeudtag. Ud fra billederne er det ikke muligt at se, om der kan laves en korrespondance i stedet for kiprelætændingen.Alternativ kiprelæ fase