Installation af lampeudtag med stik efter ralæ?

Hej!
Jeg er usikker på om jeg kan (uden at noget på længere sigt går galt), køre ledningen fra "kassen" direkte ind i udtaget med lampestik... Håber i kan hjælpe :))
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan man godt, men det kan ofte være svært at få det på plads. Især når PL dåsen er placeret så lovlig som her. ( langt nede)

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvad laver "kassen" og kan den ikke undværes?

fase
S. Fabrin skrev den 07-05-2021 22:28:57

Hvad laver "kassen" og kan den ikke undværes?

 Jamen det er jo præcis det jeg ikke aner :P

Relæet er et kiprelæ. Har du flere steder, hvor lyset bliver tændt og slukket fra? Det ser ud til, at der enten er mindst to lampesteder, der bliver tændt samme sted, eller der er en korrespondancetænding.

fase
S. Fabrin skrev den 07-05-2021 23:44:53

Relæet er et kiprelæ. Har du flere steder, hvor lyset bliver tændt og slukket fra? Det ser ud til, at der enten er mindst to lampesteder, der bliver tændt samme sted, eller der er en korrespondancetænding.

 Yes der er 2 steder hvor det kan tændes 

Annonce
Afbryderne på de to steder virker så som et tryk til at tænde og et tryk til at slukke. Har du mulighed for at skrue afbryderne løse og tage et billede af bagsiden, så vi kan se hvor mange ledninger der i afbryderne?

fase
Den anden, det er den højre der tænder:

Det ser ud som om tændingen er lavet til kiprelæ. Prøv om du kan få relæet lidt længere op i dåsen, evt må du skifte det ud med et lidt mindre, så der bliver plads til et lampeudtag. Ud fra billederne er det ikke muligt at se, om der kan laves en korrespondance i stedet for kiprelætændingen.
Alternativ kiprelæ​​​

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis