Roundup ultra plus

Hejsa
Nogle der ved hvad roundup ultra plus bruges til?
Kan det passe at det kun tager ukrudt med ikke græs? Det står ikke på et sprog jeg kan læse på dunken
Dunken stod i huset da jeg købte det
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Søg på "roundup ultra plus " og du får svaret.
Roundup tager alt grønt!
Og høns og gamle damer
Græs er især sart overfor roundup. Jeg har sprøjtet et areal med det, og bagefter vadet hen over græsplænen. Der var meget tydelige fodspor nogle dage efter bare fra det der var under såler. Vindafdrift kan man ofte opleve som visne striber hen i græs arealer hvis man har sprøjtet lige ved siden af.
Nævnte padderokker, skvalderkål m.m. kan sagtens tåle det. Og de fleste nåletræer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har blandet 100ml til 5 liter vand, og det tager ikke græsset?,
Ikke ekspert, bare tanker...

når jeg googler roundup Ultra plus får jeg resultater fra dengan monsanto ejede produktet. Det er vist nogen år siden. Måske værd at undersøge om ikke bare det er blevet for gammelt?

Derudover oplever jeg selv at det af og til kan tage noget tid før effekten indtræder, af og til op til 14 dage. Hvor længe siden er det du har sprøjtet
der står den 3/3-2021, så det er nok ikke for gammelt, det virker som om flasken er helt ny, og det kunne være en produktionsdato.
det er ca 5 dage siden jeg sprøjtede, jeg må lige se om der ikke sker noget i næste uge.
ahhh, så er den nok næppe for gammel...

det har jo været lidt regnfuldt de sidste par dage, har selv prøvet at sprøjte for tæt på et regnvejr, kan det være blevet “skyllet af”?

Held og Lykke med projektet
Mads
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis