Polo rasle lyde ved lav fart i 1 og 2 gear??

HejAlle,

Jeg har en Ww polo 1,4 tsi.
Den er begyndt at lave “rasle” lyde ved lav fart i 1 og 2 gear. Det er ikke helt vildt højt, men høres stadig tydeligt. Ved kørsel i 3,4 og 5 er der ingen rasle lyd at spore. Lyden er måske lidt ala en skrue i et bæger der hopper lidt rundt.

Bilen skifter fint gear og koblingen virker ikke til at være slidt. Kan nogen hjælpe med ideer til hvad denne rasle lyd kan skyldes?
HejAlle, Jeg har en Ww polo 1,4 tsi. Den er... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
De fleste mislyde optræder tit ved ubelastet brug, men forsvinder når omdrejninger og belastning øges - det være sig gearkasse, knastkæde o.l  - en hurtig søgning bekræfter tsi-motorernes  problemer, primært årg. 07 - 11. Hvis kæden er problemet kan du være heldig med en vis kulance fra vw's side, i forhold til bl.a alder/km-tal.
polo 1,4 TSI

 

Jeg kan ikke koble knastkæde til problem når det forsvinder når man træder koblingen ned.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jonesillum skrev den 09-05-2021 08:23:49

Det er en 2015 model og motoren er bygget fra 2011 og frem.

jeg tænker det er gearkassen. Enig CDP?
Ja enig - nogle bekendte fik skiftet 6-trins gear kasse i deres golf, fra samme årgang - svar fra forhandler lød, at den sikkert havde taget skade af trailer kørsel. Men tril forbi en vw kyndig og få hans bud inden du går videre..
Good luck.  

 


 

Min gearkasse, den gammeldags type på min Octavia 1,2 TSI modelår 2015 kører på det fjerde lejesæt. Den rasler ikke, den rumler (ikke lige nu, den er lige lavet igen), det ophører ved man trykker koblingen ned. Jeg har dog kun betalt for en halv reparation første gang den var gal, resten er garanti på garanti 

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis