Polo rasle lyde ved lav fart i 1 og 2 gear??

HejAlle,

Jeg har en Ww polo 1,4 tsi.
Den er begyndt at lave “rasle” lyde ved lav fart i 1 og 2 gear. Det er ikke helt vildt højt, men høres stadig tydeligt. Ved kørsel i 3,4 og 5 er der ingen rasle lyd at spore. Lyden er måske lidt ala en skrue i et bæger der hopper lidt rundt.

Bilen skifter fint gear og koblingen virker ikke til at være slidt. Kan nogen hjælpe med ideer til hvad denne rasle lyd kan skyldes?
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
RETTELSE;

Bilen rasler os lidt i højere gear, men meget svagt når man giver gas. Absolut mest i 1 og2 gear og en lille smule i 5 gear ved gas

Den står os og rasler i tomgang! Det kommer fra motoren af
Det er den typiske VW fejl på knastkæden.
Du skal have den forbi VW til tjek før den havarerer. 

Elektronikteknikeren
Det kunne måske godt lyde lidt som en kæde der skraber mod noget
Når koblingen trykkes ned forsvinder lyden helt
Lav lige en søgning inde på vag forum. Der får du hurtigt det rigtige svar. 

Elektronikteknikeren
Som Gregersen skriver kan det være kæden, ( selvom jeg skulle mene VW har lavet det bedre som på de gl. Fiat 127 ) - prøv at holde benet på koblingen når raslelyden er der, hvis den forsvinder ved aktivering/udkobling er det nærmere tit trykleje og kobling der er slidt. Ps. koblingen kan såmænd fungere lige så godt af den grund. Selvjusteringen gør netop, at dit udrykker leje er i konstant kontakt med trykpladen og derfor forventelig slides hurtigere som i de gl. typer uden selv justerende kabel. Blot mit bud...   

 

I tomgang forsvinder lyden når der trædes på koblingen.

MEN når bilen triller forsvinder lyden ikke ved at træde på koblingen?
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis