Støbe kældergulv

Jeg er i gang med et kælderprojekt, hvor jeg skal have støbt gulv til badeværelse og støbt i de riller som vvs'eren har lavet for at trække pex-rør.

Det oprindelige gulv er fra 60'erne og består af en sort plastik dug, ca 5cm leca og ca 4cm beton.

Så mit spørgsmål er følgende:
1) Hvordan skal jeg lukke gulvet til igen ude i gangen? Og hvilke produkter bør jeg bruge for det bedste resultat?

2) Når jeg støber ude på badeværelset, skal jeg da også lægge leca igen og støbe ovenpå det eller skal jeg bare fylde det helt med beton? VVS har lagt armeringsnet, og jeg har ca 9 cm op til gulvniveau.

På forhånd tak!

Se billedet sin viser gang og overgang til badeværelse
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bedste vil være at lægge leca ned igen ude på gangen, så du får noget isolering, og så beton ovenpå.

Der hvor du er ved at lave gulvvarme, er der isoleret rigtigt eller er der også kun 5 cm leca der?
perhans skrev den 06-05-2021 10:33:48

Det bedste vil være at lægge leca ned igen ude på gangen, så du får noget isolering, og så beton ovenpå.

Der hvor du er ved at lave gulvvarme, er der isoleret rigtigt eller er der også kun 5 cm leca der?

Hej Per.

Der hvor der er lagt varme i gulvet er der kun leca. Der er ikke isoleret, så får ikke den fulde effekt af gulvvarmen, men det var et kompromis jeg har taget for at komme videre. Skal jeg sprede leca ud igen, inden jeg støber ovenpå?

Mvh
Jacob
jacobjensen123 skrev den 06-05-2021 10:48:19
Der hvor der er lagt varme i gulvet er der kun leca. Der er ikke isoleret, så får ikke den fulde effekt af gulvvarmen, men det var et kompromis jeg har taget for at komme videre. Skal jeg sprede leca ud igen, inden jeg støber ovenpå?
Jeg håber du ved hvad du gør for den løsning du er ude i her er ikke optimal.
Du skal ikke lægge leca oven på varmeslangerne, så kan varmen ikke komme op og så bliver dit varmetab endnu størrre.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis