Støj fra bruserarmatur

Hej

Vores bruserarmatur "suser" meget når det ikke er i brug. Umiddelbart lyder det som om der løber vand, men der er ikke umiddelbart noget fugt at se nogen steder. Jeg har slukket for cirkulationspumpen, det hjalp ikke. Jeg har efterfølgende slukket for hovedhanen til vandet, hvilket fik støjen til at gå væk. Jeg resonnerer derfor at der er tale om "turbulens-støj" fra rindende vand, men inden jeg splitter badeværelset ad vil jeg gerne lige høre hvad i tænker om det?

Kan et armatur stå og larme selvom det ikke er i brug?

Mvh Henrik
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der løber vand i røret videre til et andet sted, kan det godt lyde sådan, men hvis alt er slukket, skal det ikke sige noget.

Kører måleren rundt når alt burde være slukket? Stopper det, når du lukker for hovedhanen?

 

På nogle vandvarme systemer sidder en cirkulationspumpe der hele tiden cirkulerer det varme vand med det formål at der er varmt vand til stede med det samme når man åbner for en hane. Kunne det tænkes at der er monteret en cirkulationspumpe et sted ?

Bjarne

 

Jeg er ikke helt med på hvad I mener. Er de to forslag ikke beskrevet i mit oprindelige indlæg eller er der noget jeg misforstår? 
beklager har ikke været grundig nok


 

Beklager, det har jeg også fuldstændig missed   skulle nok sove en time mere.

Kører måleren når det larmer? Der burde ikke være noget støj, med mindre vandet løber et sted, men et toilet der fx. løber bare lidt, kan godt give lyd i rørene, hvis de sidder på samme rør som armatur. Det behøver ikke være meget og ikke noget man nødvendigvis opdager med det samme, så check evt. dit toilet. Du kan måske se vandet bevæge sig en smule i kummen


 

Annonce
Jeg tjecker måleren i aften, men det er sgu svært med 4 piger i huset :-). Hvis der er hul må det være meget lidt da jeg ellers kunne se det meget nemt det pågældende sted.

Det lyder meget som om det kommer fra selve armaturet, men jeg vil da lige prøve at lukke nilhanen på begge toiletter i håb om det blot er det...
Det var ikke toiletterne. Jeg kan heller ikke lige se noget på vandmåleren. Jeg tror jeg afmonterer armaturet og ser om der er noget der åbenbarer sig
Tror ikke du kan se noget ved det, men prøv. Hvis det forsvinder når du slukker for hovedhanen, så må der være noget der løber et sted. Du skal nok holde øje med måleren over nogle timer, for det behøver ikke være meget der løber igennem. Så må du låse badeværelset imens hvis ikke de kan lade det være   

Meld gerne tilbage hvis du finder noget på et tidspunkt

 

Opdatering

Lige pludselig var der en masse ting der faldt på plads. Det er uden tvivl en utæthed i et varmt brugsvandsrør. Vandet samler sig under badeværelses-gulvet, hvilket forklarer en meget lokal varm plet på gulvet jeg har undret mig over en uges tid, ligesom det udsivende vand lægger sig omkring den kolde rørføring, hvilket forklarer at vores kolde brugsvand er umanerligt varmt de første 10-20 sekunder. Nu ærger det bare at man ikke har overvejet årsagen noget før (jeg troede der var tale om et defekt armatur)

Jeg har kontaktet forsikringen og taget de nødvendige foranstaltinger i forhold til at lukke vand mm.

Mvh Henrik
Godt du fandt det i det mindste, selvom det er en sur omgang

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis