Renovering af badeværelse - Krybekælder renovering samtidig?

Jeg har et hus fra slut 60'erne på ~100-120 m2 med krybekælder på godt ~40cm i højden. Jeg skal have totalrenoveret badeværelset, hertil lagt ny gulvvarme, dels da rørene er ved at ruste igennem, og dels fordi det pt ikke kan rumreguleres, men er med ventil.

Jeg kan simpelthen ikke greje, om det på nogen måde kan betale sig at tage den helt store tur, og få udgravet krybekælderen og anlagt et ordenligt terrændæk i hele huset, når nu jeg alligevel skal have slået gulvet op i badeværelset, eller om jeg bare bør lade det ligge, og fokusere på badeværelset.

Input søges, altså om jeg alligevel bare skulle tage den store tur, eller om jeg ikke "sparer" noget som sådan, bare fordi roder i badeværelset.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som du fremlægger det er det minimalt gravearbejde og deraf følgende bøvl for at opnå en markant komfort -og isoleringsmæssig forbedring af huset.

Uanset det ikke er et projekt man kommer sovende til er det dog en del lettere at overskue når man ikke først skal have fjernet 50m3 jord.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 05-05-2021 23:30:33

Som du fremlægger det er det minimalt gravearbejde og deraf følgende bøvl for at opnå en markant komfort -og isoleringsmæssig forbedring af huset.

Uanset det ikke er et projekt man kommer sovende til er det dog en del lettere at overskue når man ikke først skal have fjernet 50m3 jord.

/BOFH

Som jeg forstår det, er 40cms krybekælder desværre ikke nok, så jeg ville skulle grave minimum 30-50cm ned i krybekælderen, fordelt på de 100 m2, før at der kunne anlægge et terrændæk med tilhørende gulvvarme, eller hvad?

Som udgangspunkt kan jeg jo nok godt selv stå for nedtagning af trægulv, køkken og udgravning, men der er vel stadig en kæmpe opgave, hvis man brød hele huset op?

Hvis du kan få plads til ca 300mm super EPS så er du fint dækket ind og overholder gældende krav, herudover 10cm beton og gulvbelægning. Kan du ikke få plads til det?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 06-05-2021 14:22:41

Hvis du kan få plads til ca 300mm super EPS så er du fint dækket ind og overholder gældende krav, herudover 10cm beton og gulvbelægning. Kan du ikke få plads til det?

/BOFH

 Hvad med radonspær osv, vil det alt sammen kunne være der?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis