Fjernvarme brummer

Hej.
Min fjernvarme brummer tydeligste aften og nat. Nogen bud

Supernice:)
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det varmevekslerens ventiler, der brummer, eller har du direkte fjernvarme. Har du ikke billeder af systemet og evt. en nærmere beskrivelse af lyden?

fase
Det her er et bille af min fjernvarme, jeg tænker det er den her der er anledningen til lyden. Mit fjernvarmeanlæg er 16 år gammelt, pumpen har siddet her i 10 år og det har ikke brummet før, det er en dyb rytmisk lyd mest tydeligt om aftenen og mere tydeligt om natten.
Jeg har fået checket min fjernvarme to gange af to forskellige som ikke synes at der er grund til at skifte pumpen.
Lægger jeg min hånd på pumpen er det samme rytme som jeg hører.
Tak for din interesse.

Supernice:)
Forsvinder lyden, når du slukker pumpen? Umiddelbart er der to muligheder for støjkilder, nemlig pumpen eller en ventil som brummer. Det er umuligt at afgøre på afstand.

fase
Lyden går ikke væk når pumpen slukkes, jeg har forsøgt at sætte den på sommer tilstand hvor jeg tar strømmen og lukker for gennemløb.
kan en ballofix der sidder fast være årsagen jeg har tre der kunne skiftes.

Supernice:)
Prøv at dreje lidt på den grå termostat, som sidder til venstre under pumpen. De ventiler, du benævner ballofix, er kugleventiler, som ikke larmer.

fase
Annonce
Tak det forsøger jeg at gøre i aften jeg tænker det kun er en lille smule den skal drejes.

Supernice:)
Hej igen .
Nu har jeg fået skiftet varmepumpen til en helt ny. Den brummende lyd jeg havde er der fortsat.
Er der nogen kloge hoveder herinde som kan tyde mysteriet for det er virkelig generende med en konstant brummende lyd
De bedste sommerhilsener fra Super nice.

Supernice:)
Kære Alle.
Er der nogen herinde der kan give et bud på om en lavfrekvent brummen kan komme fra et fjernvarmeindlæg

Supernice:)
Hej
Har du løst problemet?
Jeg har det samme problem.
👀
Nej det har jeg ikke jeg fandt en tråd hvor der blev beskrevet at det kunne være udenfor boligen hvor en returventil der ikke fungerede kunne være problemet det krøver så at jeg kontakter fjernvarmeanlægget og dertil er jeg ikke nået endnu.

Supernice:)
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis