Hvilken træbeskyttelse?

Hvilken træbeskyttelse ville I vælge af disse? 😊Nogen erfaring med Bauhaus' udgave? Deres vægmaling har klaret sig rigtig godt i test, men jeg kan ikke finde test, hvor deres træbeskyttelse indgår 😊

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har brugt denne her sammen med Gori 100 , synes ikke der er forskel at se her 3 år senere.
Link (jeg købte mit i XL, men samme maling)

348 kr for 5 liter..


Vi prøver igen, i morgen --
Tak Jens - fantastisk med sammenligning med gori! Den kommer med på mulig-listen 😊

Var der i øvrigt forskel på, hvordan de var at arbejde med? 
taina skrev den 05-05-2021 18:04:39

Tak Jens - fantastisk med sammenligning med gori! Den kommer med på mulig-listen 😊

Var der i øvrigt forskel på, hvordan de var at arbejde med? 

Synes de var meget ens, at arbejde med.


Vi prøver igen, i morgen --
Tak Jens ❤️
Træbeskyttelse er en jungle, bruger selv vandbaseret fra Yunik (Flügger), holder bedre (på sydvendt træværk i første sals højde) end Gori Extreme der holdt i 12 år. Naboen bruger Pinotex, ligeså dyrt og holder ligeså godt som Yunik.

Har også noget forhavehegn hvor jeg ad åre har forsøgt med forskellige af de billige mærker.
Min erfaring i den forbindelse er at de er billige fordi det generelt er et ringere produkt. Både ift vedhæftning, slidstyrke og solblegning, så den gode gamle med at du generelt får hvad du betaler for holder nok også stik med træbeskyttelse.

Hvis træet ikke tidligere er behandlet er mit bedste råd at give det en træolie/grunder først og vente med at male til det er ordentlig afhærdet. Træolie forbedrer vedhæftningen af vandbaseret maling markant.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
Demidekk Superdekk. Holder og holder og holder...
De nye vandbaserede træbeskyttelser fra GORI fungerer godt. Merprisen er bagateller i forhold til den lange levetid.

Hvad der for alvor taler i GORI's favør, er muligheden for toning af farverne.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg malede et plankeværk med Flüggers vandbaserede træbeskyttelse. Det var frygteligt at male med. På ru træ var det ok, men på glat overfalde, som halvdelen af mit plankeværk har, var det svært at få til at dække. Nu her efter 2 år, ser det allerede slidt ud, og enkelte steder (på topplanken) er det begyndt at skalle af.
Det bliver en vandbaseret Gori næste gang. Det har jeg meget bedre erfaringer med.
Eller måske, nu det kun er et plankeværk, træbeskyttelsen fra Biltema, som har vist gode resultater i denne test: https://www.folksam.se/tester-och-goda-rad/vara-tester/test-av-utomhusfarger

jenshøj skrev den 06-05-2021 14:15:48

Jeg malede et plankeværk med Flüggers vandbaserede træbeskyttelse. Det var frygteligt at male med. På ru træ var det ok, men på glat overfalde, som halvdelen af mit plankeværk har, var det svært at få til at dække. 


 https://www.folksam.se/tester-och-goda-rad/vara-tester/test-av-utomhusfarger

 Tak for konkret erfaring med Flüggers maling - meget brugbart! 


Og fantastisk med en test, tak ❤️
Jeg har også dårlige erfaringer med Flügger. En bekendt malede nogle træsøjler der havde stået uden problemer siden huset blev bygget i 1918.

Kort tid efter søjlerne blev malet med Flügger træbeskyttelse var der begyndende rådangreb. Malingen var for tæt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også