Lunker på filtet væg efter maling

Hej LDS.

Jeg har filtet på gips, og derefter malet.

Nu har jeg fundet nogle steder hvor der er lunker, filtet poser ud eller hvad man siger.. Jeg må have været sjusket med grunding eller limningen. 

Da der er malet er det ikke muligt at skære op og lime.

Er det at slibe dem væk, og derefter reparare med spartelmasse, eller hvad kan man gøre?

Et andet spørgsmål, i nogle af de sammenskåret samlinger kan man se en streg efter snittet, tænker jeg skulle have været efter med lim, efter at have skåret samlingerne? Igen, er det at reparare med spartel?

Syntes jo det er lidt ærgerligt at skulle spartle oven på filten, det var jo hele ideen i at filte, for at undgå at spartle for meget. 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til.
Køb en stor sprøjte og tilhørende kanyle og fyld den med vævlim. Så kan du sprøjte limen ind i hele "bulen" fra flere steder og fylde "bulen" med lim og presse det overskydende ud så din bule forsvinder. Der vil så blive nogle "stikmærker" som du efterfølgende kan give en klat maling.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak for svar Henrik.

Har prøvet med en kanyle, men filten har formet sig efter den er blevet malet og kan ikke glattes ud. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Den bliver blød igen når der kommer lim på. Måske kan du ikke få det helt glat, så kan du skære op der hvor der er en bule tilbage, så der kommer et lille overlap og det sliber du så væk igen når det er tørt med fint sandpapir.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også