Nedgravning af hegnspæle til hegn i forhaven

Hej alle,

Vi påtænker at opsætte et hegn i vores forhave, således vores hund også kan gå frit der uden frygt for, at han pludselig løber ud på vejen.

I den forbindelse skal vi have gravet nogle hegnsstolper ned. I den forbindelse er jeg dog en smule nervøs for, at komme til at beskadige nogle nedgravede ledninger (el, internet, vand mv. som går fra fortovet/elskabe ind til huset), da jeg kan læse mig til, at der gerne skal graves 80-90 cm ned i jorden.

Her har jeg fået lavet en graveforespørgsel på LER, men jeg synes ikke at tegningerne er præcise nok, og er derfor bange for, at jeg vil komme til at beskadige nogle ledninger/kabler/rør.

Hvordan gøres dette bedst?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der står ofte nogle mål på tegning. De kan henvise til afstand fra et hjørne af huset eller noget andet fast. Men du skal naturligvis tænke på at det sikkert passede da det blev tegnet, men hvis der er sket forandringer på huset eller andet så kan det jo give et forkert billede.
Ellers må de grave lidt forsigtig når du er i nærheden. Det er især hvis du hugger ned for at hakke eventuelle rødder over at det kan gå galt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Efter du har forespurgt i LER, skal du altid søge gravetilladelse hos den relevante vejmyndighed hvis det indebærer gravearbejde på offentlige arealer. Det er nok ikke gældende for dig. Hvad der er relevant er stikledninger til dit hus.

Når du modtager ledningsoplysningerne fra ledningsejeren, skal du være opmærksom på evt. oplysninger, som ledningsejer sender sammen med ledningsoplysningerne.

I praksis er det yderst sjælden der går forsyningsrør/ledninger gennem private haver.

Tak for svar.

Jeg tænker blot på de rør/ledninger som går fra forsyningsnetter (som ligger under fortov/vej) og som fører ind til huset. Det er altså derfor ikke de stire forsyningsrøret/ledninger til vejen, men dem som fører ind til hus fra eksempelvis elboksen ved fortovet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis