Betongulv i skur

Har et eksisterende skur hvor jeg har sat sokkelkanter af fibercement op på ydersiden af stolperne hele vejen rundt. Uden på dette er der 1 på 2 beklædning. Gulvet er pt gamle knækkede fliser lagt direkte i jord. Ift gulvet overvejer jeg to løsninger: grave ca 10 cm ud, lægge en armeret pressening som tapes hele vejen rundt og enten betonfliser eller støbe et betongulv helt op af fibercementsoklen. Spørgsmålet er om betongulvet er en dårlig ide når der ikke er noget fundament som sådan og det ender med at blive en betonskive som ikke går i dybden? Har overvejet om det var en ide at grave et par huller inde i skuret og også støbe dem ud, så betonen punktvis gik lidt i dybden? Skuret er ca. 2 gange 5 meter. Ser frem til at høre jeres gode forslag/ kommentarer.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad består jorden af under de nuværende fliser i skuret, og er det stabilt? Er det ler eller indeholder det også muld?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ler er som udgangspunkt stabilt, så du kan godt støbe direkte på det. Den armerede presenning formoder jeg du vil lægge ud for at forhindre opstigende fugt.

Det har ikke den store virkning. Du er bedre tjent med en velfungerende udluftning.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for det. Ja tanken med pressening var netop fugt nedefra og fordi jeg alligevel havde den liggende. God pointe med ventilation - det har jeg ikke tænkt meget på. I bunden er der ventilation via 40 mm mellemrum i det inderste lG af 1 på 2 beklædningen som jeg gost nok tænker på at fylde ud med noget metal net af hensyn til mus, men stadig bevare luftgennemstrømningen. Beklædningen er næppe lufttæt. Tænker du 1-2 jalousiriste oppe ved taget? Eller en ventilator?
Til et skur ville jeg vælge en passiv ventilation - altså riste som du nævner.

Det er også en god ide at nægte mus adgang til skuret. I ventilationsristene oppe kan du med fordel monterer insektnet. Så undgår du også hvepseboer.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
super - tak for gode indspark.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis