Savsmuldtapet - spartle

Hej
Vi har savsmuldtapet i hele huset og gipsvægge. Jeg tør derfor ikke begynde at fjerne tapetet. Jeg overvejer i stedet at spartle, men jeg er tvivl, hvad jeg skal spartle med - gipsspartel, sandspartel eller noget helt tredje.

Nogen der har erfaring og kan anbefale noget? Også gerne input til, hvordan man udfører arbejdet :) 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv, men det kan være tapeten under spartlen vil boble op når den bliver fugtig fra spartlen. Jeg ved godt det er noget lort at fjerne tapet fra gipsvægge, men prøv på en lille del af det først - nogen gange er man heldig. Tænker ikke alle vægge i huset er af gips, så det kan være der ikke er mange, og så kan du også vælge at skifte gipspladerne  hvis de er få. Umiddelbart har jeg selv brugt letspartel, men er ikke ekspert.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Operdan - Tak for svar. Da du brugte letspartel, fjernede du så tapetet inden? Det er desværre hovedsageligt gipsvægge. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Sæt glasvæv udenpå inden du maler, så skal det nok plive fint !
Nogle steder brugte jeg bare letspartel ovenpå tapetet, det virkede fint. Men nogle steder skulle jeg fjerne spartel og tapetet under fordi det bulede ud.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har fuldspartlet alle vægge hvor der var savsmuldstapet i vores hus. Jeg prøvede forskellige typer spartelmasse og kom frem til at den billige fra Jem&Fix var bedst at arbejde med. Resultatet blev perfekt og jeg har efterfølgende opsat filt på alle vægge.
https://www.jemogfix.dk/sandspartel-h-10-liter-hvid-stabile/6122/9019364/ 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også