maling bobler op på vinduer når det regner

hej nogen der ved hvorfor mit vandbaseret dyrup vinduesmaling bobler op når det regner?og når det tører falder det ind igen,på den ene liste af vinduet er det flækket,det gjorde det også da jeg brugte gori.men hvis jeg bruger olie maling gør det det ikke,men det er for sent nu.
hej nogen der ved hvorfor mit vandbaseret dyrup... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har brugt vandbaseret maling, kan det lukke så tæt, at fugten ikke kan komme ud af træet, dette kan medføre at træet begynder at rådne.
Det er aldrig forsent at gøre noget ved det, men du kommer nok til at slibe/skrabe alt malingen af.
Du skal derefter male med oliemaling, som er diffus nok til at træet kan slippe af med fugten.
Bygningsdele, som vender ud mod det fri, skal kunne "trække" vejret.
Varm rumluft kan indeholde meget større mængder vanddamp, end den kolde luft udenfor. Derfor foregår der hele tiden en transport af vanddamp fra husets rum og ud i det fri. Den ophobning af fugten, kan få malingen til at boble op.
 
Det burde ikke være tilfældet med Dyrups vinduesmaling der netop er beregnet til vinduer. Årsagen til malingen kun bobler op i regnvejr må ligge et andet sted.

Derudover er det ikke oplyst om det er på alle vinduer problemet opstår. Det kunne også hjælpe på fejlfindingen med oplysninger hvor på vinduerne malingen opstår - oppe eller nede på selve vinduesrammen, eller gælder det også karmen.

Så længe trådstarter er modvillig til at besvarer disse centrale spørgsmål, er det ikke muligt at indkredse årsagen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg læste et andet sted at bobler kan skyldes en kombination af dårlig vedhæftning og af maling der suger vand. Det får malingfilmen til at udvidde sig lidt og der hvor den ikke hæfter, slipper den, og bliver til en "boble", som lægger sig igen når den tørrer ud.
Dyrup vinduesmaling er tolerant angående vedhæftning. Det suger heller ikke vand, så årsagen skal stadig findes andre steder.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også