Dampspærre placering ved kun 150 mm isolering i gavlvæg

Hej med jer,

Jeg har købt et lille gammelt hus og er i den forbindelse ved at skifte isolering i ydervægge indefra.
Der har tidligere kun være isoleret med 100 mm i gavlvægge og jeg påtænker at lægge 50 mm mere ind.
Jeg er klar over at det ikke er meget, men der er ikke plads til mere. Jeg påtænker at isolere mere udefra, når jeg kommer til at skifte gavlene.

Mit spørgsmål er hvordan jeg med så lidt isolering laver den mest optimale opbygning med hhv. vindpap, isolering og dampspærre.
Jeg tænker, udefra og ind: Vindpap på hele fladen, 100 mm isolering, dampspærre og 50 mm isolering.
Isoleringen kommer derved til at ligge helt op af vindpap og evt. el arbejde bryder ikke dampspærren.

På forhånd tak for input.

De bedste hilsner
Tiho
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din dampspærre må max ligge 1/3 inde i isoleringen,  så i dit tilfælde er de 50 mm i orden.

Søren O
Men hvad er ydermuren lavet af ? Er det mursten eller lignende skal der ikke vindspærre i.
Er det træ væg skal der være afstand imellem yder beklædning og vindspærre. Denne afstand kan opnås med 16 eller 25 mm klemlister. Og så skal der være åben til det fri både i top og bund uden for vindspærre.
Denne åbning skal fyldes med det man kalder insekt rør eller insekt net. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis