olielampe på vw polo

Hej

Jeg har en vw polo fra 1995, 1,3 liter benzin motor, kører upåklageligt. Har netop rundet 140,000.
Ved koldstarter har jeg på det sidste oplevet at olielampen hurtigt efter at være gået ud, giver et hurtigt blink,næppe mere end 1/10 sek. Der er nok olie på og motoren kører fint som sædvanligt.
Betyder det noget?


mvh Anders
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville for en sikkerheds skyld lige få checket olietrykket ved mekanikeren. Muligvis er det bare olietrykmåleren der skal skiftes.
Det kunne også være din olie der er lidt for "tyk" her til de kolde måneder. Så oliepumpen har svært ved lige at danne trykket ved start.
Jeg kender ikke lige VW olie anbefaling til din bil.
Er det kun ved (meget) lave kuldegrader, du oplever det? En 10W olie bliver noget stiv ved lave kuldegrader og det kan være forklaringen. Min ex-golf gjorde det samme - og min nuværende diesel-polo kan også finde på det, når det virkeligt er koldt og jeg stadig har sommerolie på.
Bortset fra det, har jeg hørt om en del VW'er, hvor selve "propellen" i pumpen løsner sig og derved ikke giver fuldt tryk - kunne også være en mulighed. Så enig med AndersG - få checket olietrykket.

Dernæst ville jeg skifte olien til en fuldsyntetisk 5W (evt. 0W).

Mvh.

Jan R.
hej

Ja det er kun ved meget lave temparaturer at det sker. Er det ment for en mekaniker at måle olietrykket?
I øvrigt tak for svarrene.

mvh Anders
Det tager under 15 min at få målt det olietryk.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis