Krydslaser udendørs?

Ville man i en snæver vending kunne bruge en almindelig husmands-krydslaser udendørs?
Fx. Bosch Universallevel 2 (som kan fås for omkring 600,- der er omkring smertegrænsen i forhold til hvor tit jeg kommer til at bruge den).
Jeg kan i en snæver vending nok godt leve med at skygge med hånden hvis det er stærk sol, forestiller jeg mig. Eller købe et par (billige) laserbriller, som jeg kan forstå skulle hjælpe på synligheden.
5-10 meters rækkevidde er fint, til de projekter jeg har i tankerne.

Hvad er jeres erfaringer?


Bær over. Jeg er nybegynder. 
Ville man i en snæver vending kunne bruge en... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en Bosch Universallevel 2 og den er fuldstændig håbløs udendørs! Da jeg skulle opmærke højden til øverste brædt på vores nye plankeværk, måtte jeg gøre dette ved midnat (sommeraften) for at kunne se den røde streg fra laseren!   Og det var med en afstand på højst 6-7 meter. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Mini Me skrev den 04-05-2021 13:18:52

Så vidt jeg kan se er en rød laser bedre udendørs og jeg tror at den Bosch der nævnes er en grøn. Har selv tænkt på at købe denne Link 

mvh
Mini me

 Det syntes jeg også jeg havde set, men grøn er det rigtige, udendørs. 👍


Bær over. Jeg er nybegynder. 
(-Det endte med en Bosch Quigo Green. I skygge, men i øvrigt højt solskinsvejr er den synlig. Ikke prangende, men brugbar. Jeg er nærmest lykkelig. Og har stadig penge tilbage på bankbogen. 😉)
TAK for alle input. 

Bær over. Jeg er nybegynder. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis