Krydslaser udendørs?

Ville man i en snæver vending kunne bruge en almindelig husmands-krydslaser udendørs?
Fx. Bosch Universallevel 2 (som kan fås for omkring 600,- der er omkring smertegrænsen i forhold til hvor tit jeg kommer til at bruge den).
Jeg kan i en snæver vending nok godt leve med at skygge med hånden hvis det er stærk sol, forestiller jeg mig. Eller købe et par (billige) laserbriller, som jeg kan forstå skulle hjælpe på synligheden.
5-10 meters rækkevidde er fint, til de projekter jeg har i tankerne.

Hvad er jeres erfaringer?


Bær over. Jeg er nybegynder. 
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har aldrig kunnet få øje på stregen uden dørs. Selv med de briller på som hører til mit sæt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 03-05-2021 23:26:14

Jeg har aldrig kunnet få øje på stregen uden dørs. Selv med de briller på som hører til mit sæt. 

 Hvilken model har du?


Bær over. Jeg er nybegynder. 
Henrikhp skrev den 04-05-2021 05:31:59

Man kan jo vælge at sætte sine mål af i skumringstimen. Eller bruge laseren til at afsætte nogle fixpunkter man efterfølgende kan måle ud fra?

 Ja, har jeg også tænkt kunne være en mulighed. 👍 


Bær over. Jeg er nybegynder. 
Vi brugte Bosch akku linjelaser GLL 3-80 til at sætte af til en terrasse sidste år i sollys var det næsten umuligt at se noget, i skygge gik det lige, men den er noget dyrere end den model du har kigget på. Vi var nødt til at flytte den lidt rundt for at den ikke skulle skyde alt for langt. Jeg tror du skal satse på at sætte mål af i skumringen. Det havde jeg nok gjort hvis jeg skulle gøre det om.:)
Annonce
RasmusC skrev den 04-05-2021 08:26:28

Vi brugte Bosch akku linjelaser GLL 3-80 til at sætte af til en terrasse sidste år i sollys var det næsten umuligt at se noget, i skygge gik det lige, men den er noget dyrere end den model du har kigget på. Vi var nødt til at flytte den lidt rundt for at den ikke skulle skyde alt for langt. Jeg tror du skal satse på at sætte mål af i skumringen. Det havde jeg nok gjort hvis jeg skulle gøre det om.:)

 Ja, din model er jo en noget anden prisklasse. Jeg tror det trækker op til måneskinsarbejde. 😉


Bær over. Jeg er nybegynder. 
Så vidt jeg kan se er en rød laser bedre udendørs og jeg tror at den Bosch der nævnes er en grøn. Har selv tænkt på at købe denne Link 

mvh
Mini me
Du skal have fat i en grøn laser. De røde er intet værd i stærkt lys.
Har selv denne og den er både god i stærkt lys og prisbillig. 
FeuerDK skrev den 04-05-2021 17:01:18

Du skal have fat i en grøn laser. De røde er intet værd i stærkt lys.
Har selv denne og den er både god i stærkt lys og prisbillig. Tak for tippet om Quigo'en. Har du brugt den udendørs? 
Tak for tippet om Quigo'en. Har du brugt den udendørs? 

Bær over. Jeg er nybegynder. 
Hus at tjekke om laseren er justeret rigtigt ind.
En anden mulighed er et “slangevatterpas”. Det kræver ingen justering, og virker også rundt om hushjørner. Rigtig god til store afstande.

Søren O
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis