pegeot 406 år 2002 spodemeter

Peugeot 406 år 2002 spedometer virker ikke
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til LDS.

Jeg har flyttet til gruppen "Lav-bil".

Derudover bør du nok uddybe spørgsmålet lidt   

Mvh. AllanE
Så skift speedometeret, eller bare kablet, og eller bare pæren hvis det er det som er problemet.

Med så vag en beskrivelse får du ikke meget hjælp

Det er sikkert et elektronisk speedometer.

fase
Er jeg nu ikke sikker på. I 2002 havde min chef et helt alm analogt Speedometer i den 406 han havde.

Ved og ikke 100 % hunderede 100%  om der var varianter med "digitalt cockpit", men det var vist højeste udtryrsvariant han havde dengang.                      

Det vist kun de sidste 10 år mange "cockpitter" er blevet digitale", ok min Tempra var det delvis i 1992, men det var også virkeligt en "direktørvogn.". Der var vist også visse Opel Kadetter som i starten af 90´erne, havde ditalt speedometer (var vist GSI modellerne). (Altså hvor det vises på display,. og ikke en viser?

Der er sefølig lant til nutidens hvor man kan bestille pizza, eller finde nærmeste luder stort set ;)
Start med at kontrollere sikringer og stelforbindelse.
Annonce
Fuerzzz1, når jeg skriver elektronisk speedometer menes et speedometer, som bliver forsynet med elektriske impulser til et analogt instrument.

fase
Enig med fabrin - lad os gætte lidt videre og antage det er selve speedometer nålen som er standby. Får den  ingen impulser fra en føler ( ex. bosat i gearkassen ) , vil den sikkert intet vise. Samme problem viser sig vel også hvis den lille tacky motor bag nålen er gået død. Føleren er nem at skifte/checke, men mekanikken bag nålen kan sikkert ikke svare sig at reparere. Når trådstarter kommer på banen igen, vil han sikkert gerne vide om start spærren sidder i instrumentet, ellers er det jo bare en tur forbi den lokale hugger..  

*Ja ok. Jeg er bare fra den tid hvor speedometeret virkeede manuelt med en kabel og et drev ned i hjulet ;)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis