Mærkværdig opførelse

Godaften søfolk.
Min mercury 40 hk 4 takter fra 2000 opfører sig mærkeligt.
Sagen er den at min motor kun køre på 2 ud af sine 3 cylinder.
Igår kontrollerede jeg det ved at tage tændhætte fra hver tændrør en for en, Igår forsat den uden at ændre tomgang ved den midterste cylinder men i dag efter skift af tændrør var samme fejl der dog på den nederste cylinder og ikke den midterste.
Nogen som har en ide til løsning på dette?
Mvh Martin 

M.Nexø
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må ikke tage tændrørshætterne af når motoren køre, så risikere du at riste din tænding.
Den kan trække en gnist på over 40 mm længde, og med løsthængende tændrørshætter springer gnisten tilfældigt, og er det inde i tændingen er det ikke godt.
Det kan ske selv ved starter omdrejninger, så slå dødmandsknappen til hvis du vil turne motoren uden tændrørshætterne er på.
Ellers findes der fixture man kan bruge så der dannes et gnistgab til stell. (har ingen link)
Man bør ikke have mere gnistgab end 15-20 mm da man ellers stresser tændingen.
Jeg har sådan et hjemmelavet fixtur, hvor tændrørshætterne kan monteres og en ledning til stell
Ved ikke hvad dit problem er, og du har sat nye tændrør i ?

Din årgang har et problem med tæring i blokken så der kommer hul ind til udstødningen, kan ikke huske hvilke symptomer det giver.

Vi prøver igen, i morgen --
Satte du nye tændrør i ??

Vi prøver igen, i morgen --
Jeps det gjorde jeg igår hvor den så hoppede ned og kørte dårligt på den nederste cylinder i steder for.

M.Nexø
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis