Vådrumssikring omkring gulvvarmerør i bryggers

Jeg har afløb i bryggers og skal derfor vådrumssikre gulvet (og 10cm af væggene).

Men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal vådrumssikre omkring den stak gulvvarmerør, der kommer op af gulvet til gulvvarmefordeleren. Der er mange rør og de sidder tæt. Det bliver umuligt at få sat kraver omkring alle rørene.

Hvordan gør man det i praksis?

Jeg overvejede at hæve betongulvet 5 cm omkring rørene og så afslutte vådrumssikringen her. Men det er ikke optimalt.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er dit bryggers med rum nedenunder eller det direkte terrændæk. Der er ikke krav om vådrums sikring på betongulve over direkte terrændæk.
Men ellers er din løsning nok den eneste rigtige. Det kunne jo kombineres med at du laver en inddækning ovenover. Så er det tydelig hvad grunden er til den lille ekstra sokkel. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Inddækning skulle være hvis det skulle gemmens lidt væk. Hvis det bliover en mulighed så skal den ekstra "sokkel" jo passe til det.
Her kan du læse mere om hvor der kan udelades vådrumssikring Et stykke nede i artiklen er der en fakta boks hvoraf det fremgår at det sikkert kan udelades hos dig.LINK

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis