Fugemørtel på tube

Hej LDS, jeg har gået mit murværk efter og benyttet polyfilla fugemørtel rep på tube, som fungerer fint til små revner og huller efter skruer i murværkets fuger. den er dog en anelse for mørk i farven. Mit spørgsmål er derfor om der findes lysere mørtler på tube? Jeg kan ikke finde nogle der hedder lysgrå eller lign.

 Vh
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har brugt det her og det er forholdsvist lyst, men ved ikke hvordan det er i forhold til Polyfilla fugemørtel.
perhans skrev den 03-05-2021 13:31:12

Jeg har brugt det her og det er forholdsvist lyst, men ved ikke hvordan det er i forhold til Polyfilla fugemørtel.

 Har du evt. et billede efter det er tørret op? på forhånd tak


vh
Søren O skrev den 03-05-2021 13:51:02

Til småreparationer må det være fint. Min genbo reparerede fugerne over et vindue. Det ser nogenlunde ud indtil det bliver vådt. Så er man slet ikke i tvivl om hvad der repareret.

 Antyder du, at det ligner, skal vi sige en reparation udført af en, der ikke har den fornødne kendskab til mørtelfuger?  


fase
Så kom billedet. Det er tydeligt hvad der er repareret.

Søren O
ja, der er før set pænere reparationer

fase
Det er heldigvis pænere når det er tørt, så jeg skifter ikke over til fugemørtel på tube.

Søren O
Sådan ser min reperation mellem nogle sten i mit kampestensfundament ud

Man skal selvfølgelig ikke bruge mørtel på tube til store reparationer, det er det også for dyrt til, men til små ting og specielt steder hvor der er meget lidt plads, f.eks. tynde revner, er det ret godt da kornstørrelsen er meget lille og derfor nemmere kan komme ind end alm. mørtel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis