Kirsebær laurbær ser lidt trist ud

Hej,

Jeg har en kirsebær laurbær, som ser noget trist ud efter vinteren. Jeg tænker om den kan være angrebet af noget. Den er meget gul og brun med hullede triste blade. Selve stammen er også blevet gul nogle steder.

En stribe af dem står på en skrænt, hvor de rødderne er blevet blottet, kan de holde til det? (billede 3 og 5)

er der nogle der har gode råd til at få den fin igen? eller ved om den kan være angrebet af noget og hvad man kan gøre ved det.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror bare du skal have tålmodighed (og iøvrigt sørge for vand og gødning nu). Jeg gætter på, at det er forholdsvis nye planter (ikke?), som ikke er veletableret endnu. De har haft det hårdt i vinterens løb, med hård frost i jorden - og solskin, som har "svedet" dem, uden de har kunne trække vand op fra den frosne jord.
Jeg har selv kirsebær-laurbær, som foråret efter eftersårsplantningen så ganske forfærdentlige ud. Jeg troede de var gået helt ud. De kom sig hurtigt.

mvh  Jan

Jo, de blev sat sidste år, så de er relativ unge.
De er lige blevet gødet. Indtil videre har vorherre stået for vandingen, men det kunne tyde på jeg snart skal hjælpe ham lidt 😁

Jeg forsøger væbne mig med tålmodighed og ser hvad der sker
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis