Hvilken type døre i min sauna

Som tidligere nævnt i anden tråd er jeg i gang med at planlægge en sauna som tilbygning udvendigt på mit badeværelse.
I den forbindelse bygges en ca. 6 m2 sauna af træ med 10cm isolering på alle sider undtagen ind mod husets væg.
Jeg føler mig lidt usikker på hvilke døre jeg bør bruge. Ideen er at man skal kunne gå ind i saunaen fra badeværelse, så der skæres gasbeton ud og en dør sættes i. Fra saunaen skal man kunne gå videre ud i haven, så der skal være en dør til.

Først tænkte jeg i terrassedøre begge steder, men har fundet pladedøre der har den fordel at de er lagervarer og kan leveres på en uge, mens jeg ellers skal vente 5 uger. For øvrigt skal der helst ikke være store glaspartier i dørene.

Spørgsmålet går egentlig på hvor godt jeg bør isolere med dørene. Nogle har jo bare en tynd trædør enten det ene eller andet sted, men jeg er bange for at det bliver koldt i mit badeværelse, hvis jeg ikke sætter en ordentlig dør i. Og så videre.

Er det "overkill" at sætte to pladedøre i en (elopvarmet) sauna, som jo kun opvarmes et par timer ad gangen og ellers står kold?

På forhånd tak for hjælpen.
Kurt
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis