Nyt gulvvarme et utæt plus diverse

Hejsa.

Vi er netop blevet færdige med at få vores hus renoveret.

Vi har hyret et tømrer/murefirma til at stå for enteterprisen, som så har hyret vvs og elektriker ind.

Vi har haft kæmpe bøvl med vvs manden hele vejen igennem og en smule med elektrikeren.

Vi har blandt andet bestilt et bwt anlæg som han har glemt at montere, og siger nu at det et bare ærgerligt fordi det ikke et plads i teknikskabet mere, han har sat afløb på det ene badeværelse helt forkert,  så meget at jeg har været nødt til at skære i skabet ved siden af for at montere skabene, det sidder ca 50 cm forkert!

Zagen vi skulle flytte ind opdager jeg at det oisser ud ned vand i teknik skabet, ringer til vvs manden og han siger det er en overtryksventil og den skal dryppe,  jeg siger så til ham at det ikke bare drypper det pisser ud med vand, og det er sat spdan at vandet drypper ned på gulvarmestyringen så alt det der flamingo rør isolering er gennemblødt. Det ender med at han bliver irreteret og siger sådan skal det være

Rør til vand i bruserne sidder så langt inde i væggen at jeg har været nødt til at købe forskellige fittings så jeg kunne få det ud til væggen så jeg kunne sætte blandingsbatteriet på.

Elektrikeren har kappet strøm til mit værksted og hønsehus og siger nu at det ikke er en del af tilbudet at han skal sætte det til igen?

Det har virklig været en træls oplevelse med dem og de er vare pisse ligeglade, næsten alle stik kontakter hænger også skævt.

Mit største problem nu er at de har fundet ud af at der er hul på en gulvvarme slange ude i gangen.

Der kommer en og fylder noget gas på systemet så de kan se hvor hullet er.

De snakkede så om at ustedet for at banke gulvet op, så kunne de fylde et eller andet i rørene så det tætnede det inde fra. Er det en holdbar løsning?

I mine øjne er det eneste rigtige vel at banke gulvet op og lave det ordentligt?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der må da være nogle ankenævn i må kunne klage til , det er da klamhuggeri af værste skuffe ................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 03-05-2021 11:20:29

Der må da være nogle ankenævn i må kunne klage til , det er da klamhuggeri af værste skuffe ................

 


Vi får en byggrsagkyndig til at gå det igennem,  især i teknik skabet er der nogle løsninger jeg ikke lige har set før.

De forslog at de kunne sætte bwt anlægget på loftet, men det sagde jeg nej til da jeg ikke vil risikere det fryser til om vinteren.

Min kone har også valgt nogle andre brusere end dem det var med i tilbudet, vvs manden skulle have 7.000 pr stk plus montering, der er 2 brusere så det er 14.000 ekstra plus montering.

Da jeg spørger ham om hvorfor han skal have 7.000 ekstra or bruser når jeg kan købe nøjagtig de samme til 3000 pr stk ved vvs eksperten blev han sur og sagde at han skulle også tjene penge.

Så spørger jeg ham om hvorfor jeg skal betale ekstra for montering for andre brusere når det er med i tilbudet at han montere dem, så blev han nærmest helt arrogant og sagde at så kunne vi da gøre det selv hvis ikke vi ville betale hvad det koster?

Det er så endt med at jeg højst sandsynligt kommer til at betale for det montering af armaturer der var med i tilbudet selvom jeg har sat det hele op selv.

Det er ikke fordi jeg ikke kan finde ud af at sætte det op, det urreterr mig bare at jeg betaler folk for det og så ender med at gøre det selv, især når det så viser sig at rørene er kørt akt for langt ind i væggen. Jeg var nødt til at forlænge dem med 5 cm for at der passede med at jeg kunne montere bruse armaturet.

Elektrikeren har også prøvet at være kreativ, han kom på et tidspunkt og sagde at vi skulle betale ekstra for en ny eltavle inde i huset, men der var en af tømrene hurtig og sagde til ham at det skal vi ikke fordi det skulle være med i det tilbud han gav da det åbenbart kræver en ny el tavle indenfor når vi fik lavet jordvarme.

Vvs og elektriker har også skændes højlydt ude ved os fordi at Elektrikeren havde brugt 4 arbejdsdage på at tilslutte jordvarme, og det ville vvs manden ikke betale for. Det synes jeg sku er dårlig stil at man står og råber af hinanden ude ved en kunde
For at det skal kunne fungere med et tilbud, er man nødt til alt er nøje beskrevet, og udførlige tegninger, og at man ikke laver om undervejs, for så koster det ofte en del ekstra.
Men det lyder da godt nok som en gang klamphuggeri du har fået lavet, og der bør også være et afløb fra sikkerhedsventilen, når den står og drøvler hele tiden.
Jeg har nu heller ikke den store tiltro til ting man fylder i vandet, for at lukke utætheder i varmesystemet, )man må jo formode ,at tætnings midlet også sættet sig alle andre steder hvor det nok ikke gør gavn), og at der er risiko for at det bliver utæt igen på et senere tidspunkt.


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 03-05-2021 11:55:40

For at det skal kunne fungere med et tilbud, er man nødt til alt er nøje beskrevet, og udførlige tegninger, og at man ikke laver om undervejs, for så koster det ofte en del ekstra.
Men det lyder da godt nok som en gang klamphuggeri du har fået lavet, og der bør også være et afløb fra sikkerhedsventilen, når den står og drøvler hele tiden.
Jeg har nu heller ikke den store tiltro til ting man fylder i vandet, for at lukke utætheder i varmesystemet, )man må jo formode ,at tætnings midlet også sættet sig alle andre steder hvor det nok ikke gør gavn), og at der er risiko for at det bliver utæt igen på et senere tidspunkt.

 De har haft alle nødvendige tegninger syns jeg, vi har haft arkitekt på og gennemgået alt med dem inden start.


Vi har været super tilfredse med tømrer og mure, men vvs og elektriker har virklig været en dårlig oplevelse.

Vi sagde blandt andet fra start at vi gerne vil hVe stikkontakt i nogle skuffer i kogeøen,  han sagde ingen problem. Han ender med at sætte nogen inde i skabene istedet for og siger bagefter at han ikke kan lave dem i skuffen som vi ville have.

Jeg suger til dem at de må banke gulvet op, jeg synheller ikke det lyder holdbart med tætningsmiddel 
Du bør hurtigst mulig få en advokat på sagen. Håndværkerne trækker dig rundt i manegen.

Du skal få din advokat til at henvende sig til dem der har hovedentreprisen. De er ansvarlig for deres underleverandørers arbejde. Indtil da, tilbageholder du betalingen indtil der har været syn og skøn på kvaliteten af entreprisen.

Arkitekten har også en medansvar såfremt han har modtaget et honorar - alt det kan din advokat klare i en håndevending.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Selvfølgelig skal der ikke tætningsmiddel i. Utætheden skal findes, gulvet hugges op og røret repareres. få det endelig trykprøvet inden gulvet bliver støbt til igen, så det er til at se, om reparationen er tæt.

fase
Når det er tømrer / murer firma der har hyret de pågældende håndværkere ind så er det den vej du skal gå. Og det skulle du helst have gjort hele vejen igennem. Undtagen den med den ekstra bruser. Det er noget du har bedt om uden for det oprindelige tilbud.
Det tømrer/mure firma har også bedre "hold i" underleverandører. Hvis de laver for meget lort så vil de have svært ved at få arbejde hos dem igen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis