Kan jeg selv rense kloakrøret og hvor er det stoppet?

Hej
Vi har jævnligt problemer med en stoppet køkkenvask. Vi giver den normalt en tur med svupperen og så virker den i et par uger uden problemer. Når vores opvaskemaskine tømmes for vand, kommer der ligeledes vand op i vasken.
Nu er der så ligeledes begyndt at komme vand op i køkkenvasken når vaskemaskinen tømmes for vand.
Det tyder altså på at der er en prop på kloakrøret, men er det noget jeg selv kan spule ud eller skal jeg have fat i en slamsuger? Jeg har en lang slange som tilbehør til min kloakrenser. Kan jeg forsøge at føre den igennem røret ved min køkkenvask og håbe på at jeg kan spule proppen væk eller gør det mere skade end gavn?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved køkkenafløb er det tit en fedtprop (opløses med kaustisk soda). Er der udfordringer med andre afløb når i oplever problemet ved køkkenafløbet?
Har du haft dækslet af din brønd for at se at det ikke er længere ude i systemet der er blokeret?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hvis du skal spule ned ved køkkenvasken så skal du have vandlås af og spule direkte ned. Men det kan nok blive et problem hvis der ikke er træk i rørene, så vil spulevandet komme op til selv.
Så man skal ned i brønden ud for badeværelse til venstre i billedet og spule tilbage. Men mon ikke du skal ofre et besøg af kloakfirma når det står så galt til.  
Hvis du ikke umiddelbart kan se brønddæksel, så kan du bruge en stålhegnspæl eller lignende stang og stikke ned i jorden hvor du tror den er. Når du møder noget hårdt flytter du lidt rundt og kan på den måde konstatere kanten på brønden. Så er det bare at grave ned til den. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Når der kommer vand op i køkkenvasken, når du bruger vaskemaskinen, så er det ikke køkkenvaskens afløb, der er stoppet.

Det er kloakledningen ude for, efter at kloakledningen, fra køkkenvasken, er tilsluttet "hovedledningen".

Som også ELMAND skriver skal du ned i brønden til venstre.

Hvis brønden er fri for opstående vand, hvad er mest sandsynligt, så er røret mellem brønd og køkkentilslutningen enten stoppet af f.eks. fedt eller rødder fra træ/buske. Røret kan også være faldet mere eller minder sammen.
Du kan være heldig at få hul igennem med et rensebånd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis