Nyt lys i emhætte

Jeg har købt en frithængende emhætte his et indbo firma. Da jeg monterede opdagede jeg til min skræk, ar de 4 LED lamper giver blåligt lys. Bøfferne ser usunde ud. Hverken leverandør eller grossist vil hjælpe med hverken at levere pærer med varmt lys eller andre overhovedet, ej heller oplyse om de er med indbygget driver eller om driveren er indbygget i betjeningspanelet. Ej heller om en fælles driver kan trække 2 watt x 4 kan de oplyse. De er Ø55 og ca 10 mm høje. Jeg har skilt een ad og kan se, at de to tynde forsyningsledninger går ind i et print af en art. Mon det er en driver på hver? De er på 1,2 watt hver. Firmaet har fået dem fra Vidaxl.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke hjælpe i det konkrete tilfælde, men sådan en problemstilling er netop een af mine kæpheste.
Jeg har desværre selv lige købt en Eico emhætte som kun er udført med 2x1 watt faste LED elementer med dårlig farvegengivelse.

I gamle dage var der "pærer" i en emhætte som kunne udskiftes af enhver.
Så blev det 12V belysning og med en trafo der kunne blive defekt.
Så kom der LED belysning med faste elementer der ikke nødvendigvis kan udskiftes og med en driver der kunne blive defekt.
Nu findes der emhætter hvor, som du spørger til, driver er en del af styreprintet og dermed skal hele styreprintet skiftes eller hele emhætten kasseres, når lyset svigter.
Tilbage til 230V belysning, gerne GU10, så vi selv kan bestemme lyskvalitet og styrke.
Frisk, du starter med at gå til styrketræning   . Derefter skiller du en af lamperne ad og sætter en lysdiode med en anden farve i, problem solved og konen banker dig ikke, tvært imod    .

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis