Temperatur på fjernvarme for lavt?

Hej jeg bor i en lejlighed med fjernvarme.

Jeg har et termometer(det eneste termometer der er) der står på 30 grader. Der er også kun en termostat som står på 3/8. Jeg kan ikke finde ud af om termometeret viser temperaturen på vandet i den store 110l varmeveksler eller om det er vandet der ryger tilbage til værket. Hvis det er vandet i beholderen, er det vel alt for koldt og skal skrues op til 55 grader på termostaten? Vandet i hanen er umiddelbart varmt nok til jeg kan brænde mig på det.

Her er et billede af den gamle installation:

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan på den Kamstrup måler se fremløbs og retur temperaturer... du skal blot trykke på pil så skifter den hvad den viser.
mfrost skrev den 02-05-2021 10:40:34

Du kan på den Kamstrup måler se fremløbs og retur temperaturer... du skal blot trykke på pil så skifter den hvad den viser.

 Den viser 64 og 32 grader. Så det er vel fint nok. Men hvis det termometer viser retur temp, så har jeg ingen termometer der viser vandets temperatur i beholderen? Går ud fra der er en beholder i varmeveksleren siden den er 110 liter? Der er af hensyn til legionella i vandet at jeg tænker at jeg burde have et termometer der viser temperaturen i beholderen og en termostat til at styre det med?

Hvis det termometer du snakker om er det hvide, så har den type det med at gå til over tid enten låser den helt fast eller den kna sagtens vise 7-10 grader ved siden af....
Ved at forstørre billedet op ser det ud til at termometret viser returtemperaturen til fjernvarmen.
Temperaturen på det varme vand stiller du tilsyneladende på den viste termostat, der er indstillet på 3. Det varme vand bør ikke være mere end 53°C. Ved højere temperatur begynder kalken i vandet at udfælde sig. Legionella behøver du ikke være bange for, hvis I bruger varmt vand daglig.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis