Fermacell 1200 mm eller 2400 mm?

Hejsa,
Skal til at etablere vægge med Fermacell. SKal jeg vælge 1200 mm eller 2400 mm (længde)?

Og har det overhovedet nogen betydning? Det er indvendige skillevægge og enkelte ydervægge (indersiden).

På forhånd tak.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vælger 1200 mm ret-kantede så skal der bruges lidt mere lim da der er flere samlinger. MEN 2400 mm er næsten ikke til at bære for 1 mand. Det er nok den eneste og vigtige argument for 1200 mm 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der kan jo være lidt mere spartelarbejde med de små, men de er lidt mere håndterbare end de store. Det kommer jo også lidt an på hvor store væggene er. Vælg dem du tænker du kan håndtere på en fornuftig måde. Fermacell er noget tungere end almindelig gips.
Tak for svarene. Bliver 1200 mm så, for er alene om det! 
God ide. Jeg har lavet skråvægge m.m. 5 tons plader ialt. Så det var 1200 mm. Men jeg så også en tømrer der lavede noget kontor. Han brugte 2400 mm Men det hele kunne også køres lige til ham med truck/løftevogn. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg har brugt 250 cm x 90cm plader (mine vægge er 245 cm). Købte en fodløfter (ved ikke hvad de hedder). Den kan jeg sætte ind under pladen når det står op af væggen og let løfte pladen på plads med foden. Gipsskruemaskinen skal hænge i bæltet, men så synes jeg selv det var medgørligt. Det fede er at der kun kommer een lodret spartling bagefter.

Jeg har også brugt de samme plader, som jeg skar af i 200cm længde til loftet i et mindre værelse. Det var overraskende muligt vha af en gipspladelift - og igen kun en samling på tværs af værelset.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også