Montere Shelly i stikkontakt

Hej,

Jeg vil gerne montere et Shelly relay så jeg kan styre mine kontakter på telefonen. Jeg er ikke så god til eldiagrammer, så jeg vil lige høre om I er enige i min løsning er den rigtige.

Jeg har 10 spots sluttet til kontakten herunder. Det første billede er hvordan det virker i dag, det andet billede er hvordan jeg tænker at montere shellyen og de sidste er diagrammer over tilslutningsmuligheder.

Er min tegning korrekt?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lad os begynde ved afbryderen. Den brune ledning, der er monteret i klemmen med pil ud fjerner du og monterer den i din shelly i klemmen mærket O. Fra afbryderens klemme mærket med pil ud monterer du en ledning til shelly sw1.
Så kommer vi til fasen, de brune i klemmerne i både afbryder (pil ind) og stikkontakt. Der kan du vælge at fjerne ledningen mellem afbryder og stikkontakt og montere en ledning fra det nu ledige hul i afbryderen og til en af klemmerne mærket L i shelly. Fra en af klemmerne mærket L i shelly monterer du en ledning ned i den ledige klemme i stikkontakten.
Nullen (blå ledning) tager du den ene ud i stikkontakten og monterer i en samlemuffe. Du mangler nu to blå fra henholdsvis stikkontakt og shelly. Fra shelly klemme N forbinder du en blå ledning til samlemuffen med blå ledning. Fra stikkontaktens ledige klemme N forbinder du en blå ledning til samlemuffen med blå ledninger. Alle ledninger skal være 1,5mm2..

fase
Med min Shelly skulle der monteres sådan en fjeder i kontakten så den virkede som en hurtig switch istedet for permanent at være tændt eller slukket. 

Ask
AskH. skrev den 02-05-2021 09:20:45

Med min Shelly skulle der monteres sådan en fjeder i kontakten så den virkede som en hurtig switch i stedet for permanent at være tændt eller slukket. 

Det har du ret i. På diagrammet er der tegnet to tryk. Det kunne tyde på, at der kan reguleres op og ned med hver sin afbryder. Det kan laves med en kroneafbryder.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis