Laser vaterpas til terrasse?

Jeg ved ikke om gruppen er den rigtige. Vi skal i gang med en ny træterrasse. Hvordan får vi den bedst i vater? Sidder og kigger på laser vaterpas, er det overkill ?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vel ikke overkill men de fleste "normale" laser vaterpas kan ikke ses i så meget lys som der er udendørs.
En 2 meter vaterpas kan da gøre meget. Skal terrassen udgå fra huset så har du da allerede et vandret udgangspunkt der. Det er ofte meget praktisk at være omhyggelig med at lave en galge 0,0 - 1,0 m uden for de 2 hjørner væk fra huset.
Der skal ligge et bræt imellem 2 stolper der bankes ned. Bræt skal være vandret og i højde med f.eks. overkant sokkel / punkt fundament. Ovenpå sætte set søm på linje med sokkel. Så kan man trække en snor, tage den ned hvis der skal graves og hurtig sætte den op samme sted. og være sikker på at det er samme mål hver gang.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Købte et rødt Bosch til 500kr brugt, det er svært at se i lys, men bruger du et stykke papir kan du godt se det. Jeg fik min søn til at stå med en paraply, eftersom solen kiggede frem, HVER gang jeg skulle bruge det. Jeg satte laseren hvor jeg havde niveau, holdt et stykke papir op, satte en streg og brugte så det hele vejen rundt, når der skulle niveleres (staveplade).

(så har man også noget at sætte billeder op med indendørs)
En stump haveslange og 2 stk 1/2 liters flasker med hul i gør underværker. Så kan du tydeligt se, selv i det kraftigste solskin😊
Bare vær sikker på der ikke er luft i slangen.

 Aldrig gå ned på udstyr!

det er et godt gammelt instrument som aldrig svigter. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis