Isolering af guld i skur direkte mod jord?

Godmorgen!

Jeg skal til at samle dette hus fra Sølund:
https://solundhuse.dk/produkt/brenda-2-malet-hytte/

Fundamentet, som består af 6 "fundamentsbjælker" 5,8*5,8 cm, som ligger på fliser og med  stolpesko støbt fast i hjørnerne. Så langt så godt.

Skuret skal isoleres - det skal bruges til værksted og opbevaring af ting, som ikke kan tåle fugt. Jeg regner med at sætte en lille el-radiator op derude - ikke at der skal være opvarmet permanent, men så man har mulighed for at varme det lidt op.

Isolering af væggene virker nemt nok, men hvad gør jeg mod jorden. Gulvet i skuret ligger jo på fundamentsbjælkerne og er dermed løftet 5,8 cm fra jorden, så er det nødvendigt med isolering? Hvis jeg skal have ulvet isoleret, så kan jeg vel ikke bruge mineraluld, når det er direkte mod jord/fliser?

Er det så "flamingo", som er mit bedste alternativ?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja flamingo er nok bedste bud, men kan du få det tæt hele vejen rundt i kanten, behøves du ikke at isolere gulvet, så får du lidt gratis jordvarme i den kolde tid, undtagen hvis der kommer hård frost.
Du kan evt. lave den nederste del af væg isoleringen i flamingo, og lade den gå helt ned til jord/fliser regner med du har fliser inde i skuret ,eller laver du trægulv,

Vi prøver igen, i morgen --
Der skal være trægulv, som ligger på “fundamentabjælkerne”/strøerne, så gulvet bliver hævet ca. 6 cm over fliserne/jorden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også