En elektrisk hegn myte aflives.

Der er en myte blandt unge at det er kun yderste mand i en kæde der får stød hvis man rører ved et elektrisk hegn.
Dette gamle forsøg viser med al tydelighed at de alle får en snert.
LINK youtube ha ha ha 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Frank Chr. skrev den 02-05-2021 10:57:34

Minder mig om en bardomskammerart jeg havde, han kunne røre ved stødhegn uden det rørte ham, han kunne sågar pisse på stødhegnet.. vi andre fandt ret hurtigt ud af at det kunne vi så ikke - det er mig stadigvæk en gåde den dag i dag. 

 Når man først en gang har pisset på et stødhegn, så tjekker man lige sine omgivelser inden man pisser nogen steder igen   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Næ.. vi rendte altid rundt i bare fødder hele sommeren.
Ja, det var tider, hvor vi gik i korte bukser fra marts til hen i november, og sneen lå mindst 150cm højt i flere måneder om vinteren     

fase
S. Fabrin skrev den 02-05-2021 12:33:27

 Næ.. vi rendte altid rundt i bare fødder hele sommeren.
Ja, det var tider, hvor vi gik i korte bukser fra marts til hen i november, og sneen lå mindst 150cm højt i flere måneder om vinteren     

 ..og hoppede i dejlige bløde nylagte kokasser med bare tæer hvor køerne græssede.   ..eller red en tur på ryggen af de store kvier - det gav så godt nok en øm bagdel.    Ps. Faktisk var det ren Emil fra Lønneberg idyl i min barndom.. og fatter ja han kunne ederbroderemig blive ligeså hidsig når det tog ham.. 

Jeg havde en kunde med en indhegning til vildsvin. Yderst på pælene var der fårehegn, men for at holde svinene fra at ødelægge det så havde han elektrisk hegn på indersiden. stødgiver var en gammel sag.
Det virkede så ikke så godt længere, han kunne stå og holde ved det samtidig med at den anden hånd rørte jorden.
Jeg monterede den nye Super Elefant og vi talte om at han ville gentage nummeret. I min kådhed sagde jeg så at hvis han kunne det uden at slippe så fik han det gratis.
Der kunne han så, MEN samtidig så jeg at det gnistrede m.m. ved hegnets jordforbindelse. Så i virkeligheden var det nok der problemet lå.
Jeg fik lavet både statisk og dynamisk jordforbindelse. (Spyd + ståltråd gravet ned i en grøft) samt ordentlig forbindelse
Så skulle han prøve igen         
Og næste sætning lød ordret:
" Av for satan du får sgu pengene"

Lidt senere kom der et hyl længere omme fra folden. Det virkede. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Den sommer i 2018 der var så knastør, der måtte vi simpelthen vande jordforbindelsen til stødhegnet for at få det til at virke ordentligt.  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis