Gode naboer

Synes kun der er tråde med nabobøvl, så derfor denne tråd.
Min nabo spurgte forleden om han måtte fjerne hækken, sætte et plankeværk op, bag ved et skur jeg har, som står 1,5 meter fra skel, det synes jeg var en god ide, da hækken mistrivedes der.
Spurgte naturligvis om jeg skulle betale ½ delen, men det ville han ikke høre tale om.
Så i dag spurgte han om jeg havde noget imod, at han rykkede det 25 cm ind på hans egen grund, for så kommer det til at flugte med hans side af hækken, og som han sagde så har du jo lidt mere plads til de ting du har stående bag skuret.

På to andre sider er der mark, og med nutidens store maskiner, bliver der jo nogle hjørner der ikke bliver dyrket, så jeg planerede og såede græs.
Bondemanden kom og snakkede en dag han var i marken, og synes det så godt ud, og sagde bare tag lidt af kornet, så der bliver en fin skarp kant.
Her et billede fra sidste år...

Vi prøver igen, i morgen --
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan man da kalde gode naboer. Desværre alt for sjældent vi hører om det.

Søren O
Jeg har en skør ide om, at der i de fleste tilfælde skal 2 parter til at skabe en god nabostrid. Er man selv en arrig kværulant, er mulighederne for at gemytternes uoverensstemmelser kan bryde ud i lys lue, nok til stede i større grad, end hvis man er lidt imødekommende.


Med venlig hilsen
ktm

 

Der er er eller andet galt i denne beskrivelse af en bondemand. Jeg hører dagligt at de er nogle monstre der slår alt ihjel fra mennesker til dyr og planter. 
larsen56 skrev den 01-05-2021 05:52:24

Der er er eller andet galt i denne beskrivelse af en bondemand. Jeg hører dagligt at de er nogle monstre der slår alt ihjel fra mennesker til dyr og planter. 
Du skal ikke tro på alt, hvad du hører og læser. Jeg har 2 bondemænd som naboer, der begge "tildeler" mig mere og mere jord. Den ene har studset nogle store popler og den anden har renset en grøft meget grundigt. Begge opgaver jeg ikke selv kan klare længere. De spreder også gylle og de støver undertiden helt enormt, når de mejetærsker, men det mener jeg hører med til at bo på landet.
Der så at sige fredelig sameksistens.

 


Med venlig hilsen
ktm

 

ktm skrev den 01-05-2021 08:24:59

Du skal ikke tro på alt, hvad du hører og læser. Jeg har 2 bondemænd som naboer, der begge "tildeler" mig mere og mere jord. Den ene har studset nogle store popler og den anden har renset en grøft meget grundigt. Begge opgaver jeg ikke selv kan klare længere. De spreder også gylle og de støver undertiden helt enormt, når de mejetærsker, men det mener jeg hører med til at bo på landet.
Der så at sige fredelig sameksistens.

 

Ja jeg har også godt en meter ekstra uden for hækken, som landmanden ikke dyrker, hvor jeg har græs i og slår sammen med plænen.


Hørte engang denne udtalelse:
Man har den nabo som man fortjener

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Landmænd er stort set lige så gode / onde - arbejdsomme / dovne m.m. som alle andre mennesker. Den eneste forskel er at de har en uddannelse og derfor ved mere om de ting end os andre lægfolk.
Men det er lidt ligesom med landsholdet. Der er stort set lige så mange meninger om hold sammensætning, lorte træner o.s.v. som der er fodbold interesserede.
Den eneste der ikke ved en skid om tingede er ham der er uddannet, til det nemlig træneren.
Der kan forekomme sarkasme i ovenstående indlæg. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis nu han havde spurgt dig om du havde noget imod, at han rykkede det 25 cm ind på din grund, så det kommer til at flugte med hans side af hækken - havde du så osse sagt ja.   

Jeg havde engang en nabo der snuppede 60 cm langs skellet af min grund og plantede hæk uden og spørge - da blev jeg sgu knotten.   
Frank Chr. skrev den 01-05-2021 17:45:41

Hvis nu han havde spurgt dig om du havde noget imod, at han rykkede det 25 cm ind på din grund, så det kommer til at flugte med hans side af hækken - havde du så osse sagt ja.   

Jeg havde engang en nabo der snuppede 60 cm langs skellet af min grund og plantede hæk uden og spørge - da blev jeg sgu knotten.   

 Ja det ville ikke genere mig, hvis det stod 25 cm inde hos mig, jeg har grund nok ( 1275 m2)

Forgængeren til min nuværende nabo havde plantet en hæk 1 meter inde på min grund i den ene ende i den anden ende stod en ca i skel, det var ikke noget jeg brokkede mig over. Det var en elmehæk en del af den, og den fik elmesyge, så naboen spurgte om vi ikke skulle plante en ny hæk, og dele udgiften, det svarede jeg ja tak til.
Vi fik den gamle hæk fjernet, og da vi skulle plante den nye, havde jeg fundet begge skelpæle frem, så kom den nye hæk til at stå i skel, uden der blev snakket om det.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis