Krydderurter vs skvalderkål !!!

Jeg er lige kommet i gang med at skrive her ind, efter at have lure på sidelinjen i rum tid.  Så starter lavinen!

Jeg har uanede mængder skvalderkål (staves?)  Det er hverken til pryde eller nytte i min verden så jeg tænkte:  kan jeg  " kvæle/udrydde/formindske" det hvis jeg med fuld bevisthed planter nogle urter jeg kan forene med mine smagsløg. Tænkte at feks mynte opfører sig som ukrudt...    små mængder vokser sig bredere og nærmest bestemmer selv sin udbredelse...
Tror i at mynte kunne vinde kampen mod kålen?
Har for længst opgivet mine kræfter mod den.
Er generalt kreativt anlagt, så i min verden er der mange muligheder, bare ikke alle virker som jeg turde håbe på.
Er der nogen her der tør give bud på denne nye kampmetode??
På forhånd tak.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skvalderkål kan spises, så bare gå i gang.. Det er generelt svært at komme af med, og den eneste sikre måde jeg kender, der ikke omfatter gift, er at dække det af med sort plastic og lade det ligge et par år.

Hellere leje end at bo på gaden.
Kolding75
Nøgleordet er   kan  spises.
Jeg bryder mig ikke om det og derfor gik min øverste knub i gang med at find løsning i stedet for at ærge mig over denne ellers udmærkede vækst.
Og ja vi er ca enige. Gift er ikke nødvendigt i mange situationer.

Nicholas
Ok...   så vil jeg afprøve metoden her på matrikklen.
Det er vel også muligt at finplukke mynten og bruge i sommerens friske drinks, før buskrydderen får lov at klippe dem ned.
Du skal af med skvalder kål inden du kommer med noget andet. Det tager ellers overhånd. Jeg har udryddet dem i et bed hvor der stod fyldt med flotte lilje og stor konvaller. Det blev gravet op, udlagt ukrudt dug og derefter skærver. Der kom skvalderkål stiklinger ude i kanten imod græsplæne det næste par år men så opgav de. De kan nemlig ikke tåle at få hovedet hugget af konstant med plæneklipper.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis