Naboen forsømmer sin side af hækken...

Nu når jeg er startet med at skrive her kan jeg lige så god blive ved...

Jeg bor til leje i et dejligt hus, i skøn lille by, hvor alle kender alle...    lige med undtagelse af lille mig :)

Jeg har nu boet her i 2 år. Haven var tilgroet mht hæk. Jeg fik så hjælp det første forår med at studse hækkene.
Det var så højt og bredt at det var til gene for mig i haven.
Efter 2 år, som måske ikke er meget, sker der nada på den ene side af hækken.  Den er vel ca 4 - 5 m i højden og jeg har ikke jordisk chance at gøre arbejdet fra min side af.
Der bor en der ikke snakker dansk til leje på nabogrunden. Så jeg kan af gode grunde ikke henvende mig der.
Kan jeg tillade mig at bede min udlejer at snakke med ejeren af den anden grund mht at lave en fælles pæn hæk-dag?
De kender hinanden. Jeg ved ikke hvem han er, men kunne nok finde ud af det, om nødvendigt.
Hvad ville du gøre?
På forhånd tak. 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan du da sagtens tillade dig, og vil du selv hjælpe til, kan de vel ikke tillade sig at sige nej.

Vi prøver igen, i morgen --
Ja det håbede jeg nogen ville svare på denne måde.
Sagen er "bare" at jeg er kronisk smerte patient, så jeg kan ikke på forhånd vide hvordan min dag er.
Jeg vil dog under alle omstandigheder holde min side som nu muligt pæn.
Kan ikke tilbyde nabogrunden meget hjælp.  Andet end at jeg står ved mine pligter.
Men tænker at det må være ejer til ejer samtale om hvordan det evt kan løses. Det kan de også sikkert enes om.
Men kan altid tilbyde kaffe og måske kage til arbejdsopgavene!!!
Du skal absolut ikke tilbyde andet hjælp end den du til sidst skitserer. Det er ejeren af nabogrunden der har pligten til at ordne hækken på deres side. Så det er næsten sikker, at det ikke bliver et fælles arrangement men bare noget der sker når han får en lille påmindelse.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis