Svejsning af dørerist

Hej
Min dørerist har løsnet sig og jeg kan ikke kunne finde den samme størrelse nogle steder.
Jeg fik et auto værksted til, at svejse det men det holdt kortvarig og ham som udførte tvivlet også på det at det holdt længe.
Er der nogen som har kendskab til materiale og om kan forstælle om der skal anvendes en speciel type svejsning.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bliver lidt bekosteligt. Risten er galvaniseret, og svejser man i den, brydes galvaniseringen og den ruster Eller skal behandles igen. En dygtig smed kan sagtens svejse den, så det holder, men risten vil kræve vedligehold fremover.
Det kan svejses på galvaniseret med speciel tråd hvis man taler om co2 svejsning Jeg har arbejdet 20 år på en ristefabrik, og når der svejses små reparationer så ser det ud som om svejsningen er " guld" derfor kalder vi det guldtråd.
Men du kan altid bestille en ny rist der passer. Men så kommer den til at se ud som den der ligger foran. Men dog i det noget kraftigere materiale.
Hvis du vil ofre en forsendelse frem og tilbage så kan jeg klare det for dig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 30-04-2021 14:26:04

Det kan svejses på galvaniseret med speciel tråd hvis man taler om co2 svejsning Jeg har arbejdet 20 år på en ristefabrik, og når der svejses små reparationer så ser det ud som om svejsningen er " guld" derfor kalder vi det guldtråd.
Men du kan altid bestille en ny rist der passer. Men så kommer den til at se ud som den der ligger foran. Men dog i det noget kraftigere materiale.
Hvis du vil ofre en forsendelse frem og tilbage så kan jeg klare det for dig. 

 

Hej Erik
Hvor i landet bor du.
Som det fremgår så bor du i postnummer 2770 ( Kastrup Amager ) og jeg i 7480 (Vildbjerg Midtjylland) Så det er jo ikke lige i nabolaget. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Selvfølgelig bedst med specialtråd, men almindelig svejsning er nu også en mulighed.
Jeg har da svejset en del galvaniserede ting sammen, og afsluttet med en tur med stålbørsten, og så en gang zinkspray, det holder fint rusten væk.
Jeg har svejset med elektroder, da de er mindre følsomme over for zinken.
(ja det ryger en del, brug en god punktudsugning)

Vi prøver igen, i morgen --
ev elmand skrev den 30-04-2021 21:00:06

Som det fremgår så bor du i postnummer 2770 ( Kastrup Amager ) og jeg i 7480 (Vildbjerg Midtjylland) Så det er jo ikke lige i nabolaget. 

 Prøver at snakke med en lokal smed.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis