Kære LDS folk
Jeg kan se, at mange andre har fået hjælp til at finde de rigtige termostater til ældre radiatorer - jeg har læst flere tråde men kan ikke helt finde svar på mine egne. Derfor håber jeg på hjælp. Jeg har to radiatorer, jeg gerne vil sætte termostat på. A og B:
Radiator A; rør ind for oven og neden i højre side, ventil sidder på nederste rør hvor en pil peger nedad (jeg gætter på det derfor er udløbet). På A sidder en pakdåse (den grå dims er fra en adaptor), så jeg mener der bare skal en termostat ovenpå. Jeg har købt en termostat med en adaptor, som ikke sidder ordentligt fast, derfor søges en ordentlig termostat. Kan det skyldes der kun er to "indhug" i monteringen (se blå cirkel) og der på adaptoren ser ud til at være plads til tre?
Uagtet, kan nogen så se hvilken termostat der burde passe direkte oven på A ?
Radiator B: også rør som på A, men her ser ud til at der måske mangler en pakdåse? Ellers samme spørgsmål - hvilken termostat passer ovenpå, når der kun er indvendig gevind?
Yderligere info; begge steder måler jeg en diameter på 34 mm., der har kun siddet termostat på den ene radiator (A), som vist. Huset er fra 1916 og har fjernvarme anlæg - jeg har dog ikke kunne finde ud af, hvornår radiatorerne er sat op.
Alt hjælp er værdsat!
Martin Bagger
Amatør gør-det-selv'er