VVs godkendelse

Hej. Et spørsmål ang vvs. Hvilken slags dokumentation skal jeg have fra vvs firmaet. Jeg skal færdigmelde huset.

Vedhæft dokumentation for overholdelse af bestemmelserne vedrørende Vand (§ 403 - § 419).
Dokumentation for vand er typisk tegninger, der viser rørføringer, samt beskrivelser og beregninger, der bl.a. viser vandmængder, -temperaturer og legionella sikring. Der bør dog altid vedhæftes en drift- og vedligeholdelsesmanual.

Men det som står det høres helt græsk ud for mig. Nogen der ved noget om det? Jeg syns bare de forventet meget fra en enfamilieshus. 

Vh Rebekka.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du beder VVS firmaet om dokumentationen.

fase
Dokumentation for vand er typisk tegninger, der viser rørføringer, samt beskrivelser og beregninger, der bl.a. viser vandmængder, -temperaturer og legionella sikring. Der bør dog altid vedhæftes en drift- og vedligeholdelsesmanual.
Det er vel, hvad du kan forvente fra VVS firmaet.

fase
Det er bygningsreglementets vejledning om vand BR 18 der skal overholdes.
Ved ikke hvordan det er nu, men tidligere skulle vvs installatøren blot underskrive og stemple en formular. Med hans autorisation skal han stå inde for at vvs arbejdet er udført efter gældende foreskrifter.

Søren O
Måtte fyre den første. Så nå står jeg med en vvs som ikke vil stå til ansvar for hele huset. Da han kun har lavet det halve. 
Så aflevere du den del og ser om det ikke går. Nogen gange skal de bare have noget at arkivere.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Rebekkaluke skrev den 30-04-2021 22:47:40

Måtte fyre den første. Så nå står jeg med en vvs som ikke vil stå til ansvar for hele huset. Da han kun har lavet det halve. 

 Den første VVS'er skal vel stadig levere dokumentation på det, som de har lavet selvom de blev fyret? Som minimum en udspecificeret faktura ellers står du meget skidt, hvis der sker noget med den del af installationen.


Jeg har været i en lignende situation (dog ikke nybyg) og der fik jeg papir på udført arbejde af elektriker 1 (vi blev uvenner over udført arbejde) og elektriker 2 der overtog, tog ansvar for sit. Godt nok spurgte han om jeg selv havde været i gang, hvilket var lidt øv, men det kunne jeg så dokumentere, at jeg ikke havde.
Jeg fik at vide at jeg kunne bruge denne. ? 
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis