Nedtagning af radiator

Hej. Jeg skal have taget en gammel søjleradiator ned.
Jeg er i tvivl om, hvordan man får tømt den for vand uden at hele gulvet pludselig sejler i vand? Vi bor bor i hus med fjernvarme (og vekselvarmer)
Nogle forslag. Vedlægger to foto så man kan se rørene..
Hej. Jeg skal have taget en gammel søjleradiator... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så har jeg lige haft travlt med alt muligt andet. Men idag gik jeg så igang igen. Har netop demonteret radiatoren. Men den er tung som et ondt år. Det var lige ved at gå galt da jeg skulle lægge den ned....
🥴 Nå men jeg kan ikke...og 2 mand kan heller ikke få den ned fra 1. sal ad en snoet trappe..(den skal kasseres).Kan man overhovedet skære i sådan en støbejern radiator (må det være) ???? Med en almindelig skæreskive ?
Du kan også bruge en nedstryger.
Din radiator kan sikkert skilles ad med et “specialværktøj” der kan føres ind i radiatoren og løsne samlestykkerne. Det kan så forklare hvordan den er kommet derop.

Søren O
I gamle dage kunne smede mere end folk kan nu. Jeg har aldrig set en radiator adskilt, for at komme på plads.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Søren O:  Har du set at en radiator er adskilt på bygge pladsen ?
Men ellers en god løsning med at skære den fra hinanden. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Erik:
Nu er den type radiator tros alt primært fra før min (og din) tid. Jeg har kun arbejdet med pladeradiatorer, men jeg har da set adskilte støbejernsradiatorer, primært for at kunne sætte 2 radiatorer sammen til en radiator.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis