udv. isolering af betonvæg??

Hej.

Jeg har en betonbygning som jeg gerne vil isolere. Min plan er at sætte 125 mm bmf vinkler på væggen så der kan ligge en 45 x 145 mm regel derpå, jeg havde tænkt på at lime noget 145 mm flamingo på væggen,,men tænker at det måske vil give larm når træet arbejder),,og derfor jeg nu vil bruge 145 mm knauff lanbda 34. På reglerne vil jeg sætte vindspærrer på for at afslutte med lodrette brædder,, nok noget uhøvlet trygimpreneret.

Indv ville jeg så gøre væggen pæn med et eller andet,,og gerne gips på stål med 70 mm isolering og bruge betonvæggen som dampspærrer.

Gør jeg noget forkert ved at gøre det på denne måde. Og grunden til jeg ikke limer isolering på og derefter pudser er prisen.

Og ellers skal det isoleres inde fra,, og det anbefaler div. steder at man ikke gør ??

På forhånd tak 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Øv,, mange kigger men ingen byder ind,,er jeg helt forkert eller??
Du er ikke helt forkert, men mangler tålmodighed. Og man byder vel kun ind hvis der er noget man bidrage med noget fornuftig.
Du skal have en lille afstand ( klemlister) imellem vindspærre  og yderbrædder, luftåbning både øverst og nederst.
Disse åbninger skal spærres af med musenet. Eventuel den der hedder snefangsrør.
Det fremgår ikke om dine reglar er lodrette. Men luften skal kunne bevæge sig lodret. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej og tak.

Ja tålmodighed er en dyd ;;))

Mine regler går vandret da den beklædning der skal på skal være lodret.

Men du mener så ikke at det jeg gemmer betonvæg væk i isolering er forkert,,
heller ikke mht tykkelse af isolering indv og udv,,tænker på 150 mm udv og 70 mm indv,, ??

Og så lige,, må jeg komme isoleringen helt tæt på betonvæggen?

På forhånd Tak!!

Og så lige et spørgsmål til,, kan jeg bruge flamingo udv,,eller går det ikke godt sammen med trø reglerne??
Man bruger flamingo udvendig men jeg mener ikke det går lige med den konstruktion du planlægger
Men flamingo direkte på beton muren og så net puds over giver et flot resultat, og god isolering. Men din metode med brædder giver en stærkere overflade f.eks.
selv om dine reglar går lodret så skal du alligevel sikre dig korrekt luft uden på vindtætningen.  Og det skal være lodret for ellers trækker det ikke luft op. Det kan så medføre at der vælges lodret montering af reglar, vindpap, lodrette klemlister og så vandret forskalling.
Jeg mener godt at isolering må komme tæt på betonvæg både indvendig og udvendig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også