Slibning af glascylinder

Hej jeg håber jeg skriver dette i det rigtige forum

Jeg har en glascylinder som skal passe ned i en base af metal, men glascylinderen er lige en lille bitte smule for stor i diameteren ned i metal basen.

Kan jeg på nogen måde selv slibe det en smule ned? Der er tale om noget der ligner én mm i diameter jeg skal have fjernet. Glasset er forøvrigt af den type som kan holde til varme. Tror det hedder noget med B, men kan simpelthen ikke huske hvad det hedder beklager.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var nok nemmere at gøre hullet i metallet større, eks med en rival.
Hvis hullet ikke er ret dybt, kunne en slibestift på en dremmel eller lignende bruges.

Jeg har sleben almindelig glas med en diamantslibeskive.
som denne her ​Link​​​

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 28-04-2021 12:44:56

Det var nok nemmere at gøre hullet i metallet større, eks med en rival.
Hvis hullet ikke er ret dybt, kunne en slibestift på en dremmel eller lignende bruges.

Jeg har sleben almindelig glas med en diamantslibeskive.
som denne her Link

Skulle måske have nævnt at jeg har andre cylindre som passer i metal basen som den er, så jeg ønsker helst ikke at skulle skære / slibe i den. 

Men måske sådan en skive der kan bruges, tak !
Hej. Du skal bruge carborundum og et honeværktøj til udvendig brug ,hvad er diameter og skal det poleres ?
Hej
Afhængig af hvor præcis diameteren på cylinderen skal være, er en mulighed også at anvende en diamant hvæssesten. De findes i mange forskellige kornstørrelser. Jeg ved at Biltema forhandler nogle. Min bud er at omvikle glascylinderen med tape, hvor du spænder og spænde den i en boremaskine eller drejebænk, hvis du har sådan en og så ellers slibe stille og roligt med håndkraft og vand på hvæssestenen. Du skal være yderst forsigtig med varmeudvikling, for er der noget der kan få glas til at revne er det varme. Industriel glasslibning foregår med diamantværktøj og masser af kølevand. Vil du afsløre hvad det skal bruges til, for det lyder lidt specielt? 
Hilsen Johnny 

Johnny cnc
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis