Raste/Hæveskab

Ohøj!

I disse corona-tider er jeg, ligesom så mange andre, hoppet ombord i surdejsbrødet.
Dertil er jeg nu kommet så langt, at jeg da' ska' ha' mit eget rasteskab, til at hæve mine deje i.

Jeg tænker at bygge det i MDF plader, med nogle 2x2cm pinde som skelet, fore det med styrolit (gemt bagved endnu en mdf plade) og lime det sammen med hvid snedkerlim. Til vinduet i døren bruger jeg 3mm plexiglas.

Tilsæt en temperatur-styret termo lampe og en blæser, til at sørge for nogenlunde ens varme.

Det skulle jo gerne ende ud i et fødevare-sikkert, temperatur styret skab (op til ~40c), som ikke rådner/mugner i en nær fremtid. Jeg er ikke så bekymret for at dampen indeni, da det vil bleve åbnet ofte, men på den anden side kunne jeg også sagtens se behovet for at lang-tids fermentere i det (beef jerky).

Jeg er så pænt nybegynder ud i at samle ting selv, så alle hints/forslag/rettelser/links etc er yderst velkomne =)

/Daniel
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne du ikke bare tage et lille køleskab til den opgave? Det bliver nok ikke dyrere end at bygge noget selv.

Med venlig hilsen
ktm

 

ktm skrev den 28-04-2021 16:48:22

Kunne du ikke bare tage et lille køleskab til den opgave? Det bliver nok ikke dyrere end at bygge noget selv.

 Mjooeh, men det andet er sjovere =). 

Hvis jeg er uheldig kan jeg jo ende med at lære noget samtidig :)