Trick til at løfte små fliser?

Jeg døjer med umenneskelige mængder ukrudt mellem fliserne. Har prøvet at brænde det, uden held. Vil ikke smide gift, så tænker manuel fjernelse er vejen frem.
Men vores fliser er nogle fandens nogen: ligner S sten, men med et ekstra "hak". De er møgbesværlige og tæt ved umulige at få op.

Er det er godt trick som jeg ikke lige kender til? Eller er det bare ned med en skruetrækker og håbe på det bedste? 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil have alle fliserne op, burde det være nemt nok hvis du starte fra den enen enden.
Der findes fliserensere med roterende børster, eller en patino renser til højtryksrenseren.

Vi prøver igen, i morgen --
Højtryks renser med patio cleaner, så spuler du alt sandet mellem fliserne væk, og renser fliserne samtidigt.
Så skal du efter et par dages tørretid, sprøjte noget flise forsegler på, og igen et par dages tørre tid.
Så igang med noget fugesand eller sten-mel, og så igang med at feje det ned mellem fliserne, så alle dine fuger er fyldt op igen.

Så skulle du være klar til et års tid eller to uden ukrudt, og og med flotte rene fliser.

 

Jeg bruger et hakkejern til at rejse fliser op med , det foregård  stående , så ryggen ikke bliver belastet ,

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Det kunne nemt tænkes at det vil blive et tilbagvendende problem hvis dine fuger er så åbne at ukrudtet konstant kan finde fodfæste. Så selvom du får renset i år så fortsætter kampen jo næste år.

Så afhængig af størrelsen af arealet, kunne man jo tage et strategisk hjørne op og så simpelthen flytte de næste fliser derhen efterhånden og derved få lavet nye smalle fuger, som man så får fuget med en gang stenmel eller fugesand.
Det kan jo gøres uden at skulle trække af i gruset, bare lige feje det løse væk og så i med fliserne igen.
Det er nemt, men selvfølgelig lidt kedeligt arbejde  

Bare kald mig BBB 
Annonce
Der går et par år, så skifter I hele belægningen. Så det var kun for at fange de stykker ukrudt hvor de virkelig har fået fat.
Men det lader til at jeg bare må kæmpe med en enkelt flise ad gangen, til jeg er i mål. Og ellers må det bliver ukrudtsbrænder igen i år.
Tak for det i hvert fald. 
Når det er mælkebøtter er det vigtig at få alle op i hele haven inden de sætter frø. Det foregår på den hårde måde igennem 2-3 år. Så dæmper det mælkebøtte bestanden kraftig. Og ingen blomster i kompost, da de udvikler / modner frø selv efter at de er taget op.
Jeg har i 2 år trukket dem op med sådan en fyr man træder på og vipper. Det er kun til græsplæne m.m. Bag ved værkstedet hvor vi har frugttræer har jeg ikke gjort noget.
På det stykke der helt gul nu med de fineste blomster ( også imellem fliser) medens på den lidt større stykke foran kun er set ( og myrdet) 3 stk i år.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis