Texas plæneklipper hopper op og ned i omdrejninger

Hej folkens, min Texas razor 5150tr/we driller mig. Når jeg starter den kører den i 20 sekunder til 1 minut hvor den derefter begynder at hoppe op og ned i omdrejninger. Derefter dør den, og motoren kan efterfølgende ikke startes igen. Dagen efter kan den startes igen og gør samme nummer. Har renset karburator, og skiftet membraner ved karburator. Ny olie og nyt tændrør, men ligemeget hvad jeg gør, virker det ikke. Nogle ideer? Græsset er ved at være meget højt :)
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder som problemer med brændstoftilførslen.
-Tøm tanken. -også for rester af kondensvand
-Blæs brændstofslangerne igennem med trykluft, fra karburator til tanken.

Hæld frisk -god- benzin på -evt med en skævt karburatorsprit i.

Har den stået med benzin vinteren over : Rens karburatoren igen.


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
En plæneklipper har også drillet mig med vand i benzin så det er en mulighed. Den bensin du tømmer ud af tanken kan henstilles i en glasbeholder. Så kan du måske ane en lille "boble" som er i bunden af flasken. Det er så en vanddråbe.
Men er du også sikker på at choker slår fra. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tusind tak for svarerne indtil videre.
Da jeg tog karburatoren af, væltede benzinen ud af slangen og jeg lod alt benzinen løbe ud. Tanken blev ret hurtigt tømt, så tror ikke det er benzintilførelsen?
Den blev helt tømt, og helt nyt benzin blev fyldt på.
Vand i benziner kunne jo sagens være en mulighed, Jeg ville tømme hele systemet for benzin, og fylde frisk på. (og ikke fra en dunk der har stået fra sidste år)
Det kan dog også være tændingsproblemer, har du tjekket om der er gnist på tændrøret når den ikke vil starte ?

Vi prøver igen, i morgen --
Det er helt nyt benzin som er påfyldt.
Den tænder med det samme, hvis jeg ikke har startet den tidligere på dagen. Hvis jeg prøver at tænde den efter den er stoppet, kan den ikke. Men venter jeg til næste dag, så kan den igen.
Kan lige prøve at lave en film senere. 
Annonce
Prøv at tjek om der er gnist på tændrøret, når den ikke vil starte.
Det kan godt være din tænding der driller.

Vi prøver igen, i morgen --
Har du tjekket at svømmeren virker som den skal. ?

Kunne tyde på at den ikke virker efter hensigten..

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Hvad er det?
Er du sikker på den er på min plæneklipper?
Samletegning til motoren:
Tegning​​​

Danster skrev den 28-04-2021 14:53:24

Hvad er det?
Er du sikker på den er på min plæneklipper?
Samletegning til motoren:
Tegning

 Det er noget af indmaden i karburatoren, der åbner og lukker for benzinen, så der er en passende benzinstand i svømmerhuset.

Det plejer at være en hvid hul plast ting...

Vi prøver igen, i morgen --
https://www.youtube.com/watch?v=T7I5NqNzOls

Her er bl.a. rens og indstilling af karburator m.m. på en maskine der ligner din.

Men pas på : Det er vanedanende ;-)

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis