Solfanger og gulvvarme?

Hej folkens,

Jeg har netop været igang med en renovering af en ældre hus. Jeg har fået lavet gulvvarme i stueetagen, mens jeg stadig har radiatorer på 1. salen. Der er en solfanger på taget, som var da vi overtog huset. Bidrager sådan en kun til brugsvandet eller også til gulvarmen? Tænker at solfangeren må kunne levere fremløbstemperatur nok til gulvvarmen, men ikke radiatorerne?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Helt ærligt ,  der er ikke megen varme at hente fra en lavstående meget bleg vinter sol som kun er oppe i få timer , og så skal det også være skyfrit......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Det er korrekt, at der ikke er meget varme at hente, dog forbavses jeg over hvor amnge dage vi reelt opvarmer brugsvand med vore solfangere
Hvis brugsvandet når maks temp ledes varmen ud i varmeanlægget, og da vi slukker for gasfyret om sommeren, er der et lille tilskud til gulvvarmen i bad mm. Det er også min erfaring at opvarmningen fra dage med solskin "lagres" og er tilgængelig til at varme kolde fødder på nat-tisserne, men 2-3 dage med overskyet, så er det koldt (vi plejer at have brugsvand til en uge med gråvejr)


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis