Mærkeligt problem med toilet.

Jeg bor i toppen af en boligblok (2. sal), fra start 70-erne.

Men for 2 år siden fik vi renoveret ALT VVS, lige fra vandrør, nye badeværelser, og nye haner i køkkenet.

Jeg har dog lagt mærke til, fordi jeg tit besøger min kæreste (som bor ret langt væk), så jeg er der tit en uge af gangen....

Så når jeg kommer hjem er vandet i kummen væk, og derfor kan ser sive "kloaklugt" op i lejligheden?

Nogen bud på hvad det kan skyldes?

Toilettet løber ikke ikke eller noget (er jo næsten nyt), men det sker altså alligevel? *Skete ikke med det gamle toilet.

Som sagt ALT VVS er skiftet, ikke kun toilettet, men hele selve, badeværelset, og vandrør osv i hele egendommen ?
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der mangler en udluftning
Altså vandet er væk i kummen, og derfor der kan sive "kloak-lugt" op.-
Du henvender dig til din udlejer og gør opmærksom på problemet.

fase
Altså vandet forsvinder nede i toilettet, så der bliver "fri adgang"m til resten af "kloaknettet", og nok det der lugter.

Som sagt bor jeg øverst.. Og jeg havde ikke samme problem inden mit badeværelse blev renoveret ?
Annonce
Nu er jeg nysgeriirg af natur, så vil hellere rette det selv, hvis der er en naturlig forklaring, end at brokke mig?
Det er ikke noget du selv kan rette.
Der skal som minimum monteres en vacuumventil på faldstammen til toilettet, ellers en udluftning fra faldstammen til over taget (udluftningsventil).

Søren O
Der kan ske det at der opstår undertryk i faldstammen. Lad os nu sige at underboen har brugt ret meget toiletpapir. Der skylles ud og denne klump suser nedad i systemet som en prop. Så kommer der til at mangle luft ovenfor, og det kan kun komme fra et toilet HVIS der ikke er monteret vacum-ventil på loftet eller udluftning igennem taget.
Så det kan være den mangel der er årsagen.
Hvis du selv oplever at der nogen gange klukker nede i tønden så er den sikker.
Ellers fordamper vandet jo langsomt, og især hvis der er meget varme på. Men det kan sandsynligvis ikke ske på 1 uge.
Men forsøg alligevel næste gang du skal afsted med en lille skvis madolie i toilet. Det lægger sig foroven, og fordamper ikke så let. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok, vil prøve "madolie-tricket", hvad jeg ikke tænkt på ;), næste gang jeg er væk mere end nogle dage.
det med madolie virker ikke , andet i fantasien
hvis du ikke får lavet en udluftning vil det fortsætte
om nødløsning kan du lave en spærreballon af en alm ballon med vand så den slutter tæt , og så ponterre den når du kommer hjem, de kan også købes færdig men er bedst i et rør
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis