Indvendig isolering

Hej,

Jeg har købt et ældre hus (1898), jeg er i gang med at sætte i stand. Jeg kunne godt tænke mig lidt isolering på væggene, men der er ingen hulmur og udvendig isolering er ikke muligt.

Er der nogen der har erfaringer/gode råd til dette. Jeg kan se at mange foreslår opbygning med plader i stil med YTONG Multipor eller lign. Jeg er dog meget interesseret i, om der kunne laves en billigere og nemmere løsning. Jeg har også læst flere steder, at man bør isolere med maksimalt 100mm rockwool og uden dampspærre.
Planen er også at fjerne gulv og få lavet terrændæk. Flere vægge står i rå mursten. Puds faldt af da vi fjernede celotex plader.

Er der nogen der har erfaringer med noget af dette?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er også en comfort blok fra H+H.
Eller at lave en ny bagmur i 75mm multiplade, med 100mm grå eps imellem, f.eks.

Elektronikteknikeren
Tak,
Så jeg kan forstå på jer, at i mener at den bedste løsning mht indvendig isolering er at montere de her porebeton plader?

Mit næste spørgsmål er så, om det ikke er smartest at vente med vægisoleringen til betondækket er færdigt, og så montere isoleringspladerne så de dækker hele væggen fra beton til pudset loft. Jeg lægger derefter plankegulv på gulvstrøer og monterer gipsloft umiddelbart under det pudsede loft.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis