Kan det holde? Træterrasse

Halløj LDS
Er ved at bygge træterrasse. Konstruktionen er hævet ca 70 cm, da jeg havde en gammel fliseterrasse med støttemur. Støttemur står endnu, og reglar er understøttet helt til kanten af muren. Den nye træterrasse skal gå ca. 30 cm ud over støttemuren for at “gemme det gamle væk”. Spørgsmål: Jeg ville oprindelig have gravet stolper ned som skulle danne afslutning/den nye front mod haven - men tænker nu at det måske ville være nok at lade dem “hvile” på fliser nede i haven(skruet fast på reglarne selvfølgelig) eller i hvert fald ikke grave dem 90 cm ned. Når nu reglarne også er understøttet så langt ude, så skal det jo ikke bære en masse?
Jeg er ikke doven, men vil gerne undgå unødvendigt arbejde:)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har terrassen til at ligge af på støttemuren og kun 30 cm udragende, så er det vel ikke nødvendigt med stolper?
Terrassen kan sagtens holde med de 30 cm, Men når det er så højt skal du nok tænke på en gelænder.
Det er skidt at  falde 70 cm ned og du kommer ikke til at udnytte de sidste 30 -50 cm af terrassen af frygt for at en stol tipper ud.
Du skal have 180 cm stolper gravet lidt ned og fastgjort til terrassen. Så kan de komme 40 cm i jorden, 70 cm op til terrasse gulv og 70 cm op til gelænder. Der er ikke nogen grund til at grav dem ned i frostfri dybde når man taler om terrasse af træ. Det tåler sagtens en bevægelse fra sommer til vinter. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar - det bliver nok den løsning, eller evt. stolpen ovenpå en flise med vinkelbeslag(så tynger det også ned:))
En flise der ligger alene på jorden holder ikke meget i vandret retning. Er det en del af en større flade så holder det naturligvis. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg ville støbe dem ned med en sko så enden er over jord, så holder den ligeså lang tid som resten af terrassen.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis