Blandingsforhold og mængder ved beton

Hej, vi skal have sat en lille støttemur op, og har beregnet at vi skal bruge 0.16 m3 beton - det giver jo naturligvis ingen mening at bestille så lille en mængde, så jagten er naturligvis gået på at finde de rigtige forhold.
Det er lidt forskelligt hvad vi kan læse os til, og det er også muligt at vores beregninger er helt ved siden af, men umiddelbart skal vi bruge bruge omkring 40-45 kg cement og 230-250 kg støbemix. Lyder det ikke helt ude af proportioner til sådan et lille mængde beton, eller er det bare os som er beton-rookies?

Vh Stig
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil have 160 liter, og regner det ud fra kg. Så har beton en densitet på ca. 1,6 dvs at 160 liter vejer 160x1,6 = 256 kg  du har små 300 kg og så skal der også vand i så tænker at du kan nøjes med mindre, men,til så lille en mængde ville jeg færdig blandede poser som der blot skal tilsættes vand og så passer forholdet. Utroligt nemt og køb blot ekstra poser dem du ikke dår brugt kan så leveres tilbage og du står ikke med en bunke grus/sand som du ikke kan bruge... det koster lidt ekstra med færdige poser men meget meget nemmere
Der er flere tømmerhandler hvor man kan hente støbesand og støbemix på skovlmål.
Ligeledes er der flere fabrikker der producerer færdigvarer i beton hvor de har dørsalg af beton læsset på din trailer.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Du skriver, at du skal bruge 160L beton. Det er kun lige godt og vel en børfuld. Hvad med at købe noget sokkelpuds (sand og cement 4:1). Det kan ikke dreje sig om ret store længder eller højder med den mængde. Pudsen kan du købe i byggemarkedet i poser.

fase
Hej alle, tak for jeres svar, jeg har googlet lidt mere, og jeg tænker at vi går med løsningen om noget færdigblandet, hvor der bare skal tilføjes vand :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis